نخستین همایش کارآفرینان رضوی در سبزوار برگزار شد


نخستین همایش کارآفرینان رضوی در سبزوار برگزار شد

سبزوار- ایرنا- نخستین همایش کارآفرینان رضوی عصر دوشنبه با حضور دانشگاهیان، کارآفرینان و فعالان حوزه کسب و کار در فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار برگزار شد.

مدیر فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار و رییس همایش کارآفرینان رضوی در این مراسم با اشاره به جایگاه کار و تلاش در دین اسلام و آموزه‌های علوی گفت: هدف این همایش در مرحله نخست شناسایی کارآفرینان شهرستان در حوزه‌های مختلف بود که پس از شناسایی آنان و افرادی که ایده‌های خلاق دارند، بستری برای آموزش آنها از طریق آستان قدس رضوی با همکاری مسوولان شهری فراهم می شود.

علیرضا افشون تصریح کرد: ظرفیت‌های فراوانی در شهرستان سبزوار وجود دارد و بیکاری جوانان زیبنده این منطقه نیست که همایش کارآفرینان رضوی، ارائه آموزش‌ها و برپایی نمایشگاهای کسب وکار می تواند گامی موثر در راستای کسب و کار باشد.

دبیر علمی همایش کارآفرینان رضوی نیز اتصال و پیوند دانشگاه با صنعت و کارآفرینان جامعه را از اهداف برپایی این همایش برشمرد.

دکتر مهدی مرادی افزود: در این راستا، شرکت مشاوران کارآفرین ساسویه فعال شده است تا با همکاری جهادی با مسوولانی که علاقه مند به فعالیت در این عرصه هستند و با بهره گیری از ظرفیت آستان قدس رضوی، در کنار دوره‌های آموزشی و ارائه تسهیلات کسب و کار، زمینه رشد و توسعه تولید فراهم شود.

وی تصریح کرد: ایجاد حلقه اتصال دانشگاه و صنعت، فراهم نمودن بستر آموزش دوره های مهارت یابی، استعدادیابی و خلاقیت شغلی که خلاء آن احساس می شود، مورد توجه همایش کارآفرینان رضوی قرار دارد.

دکتر مرادی افزود: هدف دیگر این همایش با بهره گیری از شرکت مشاوران کارآفرین ساسویه، مهارت یابی و کمک حداقلی به جویندگان کار است که بدین منظور با مشاوره های شغلی و هدایت تحصیلی دانش آموختگان زمینه ایجاد مشاغلی مطلوب متناسب با رشته تحصیلی آنها فراهم شود.

یک کارآفرین و مدیرعامل شرکت مشاوران کارآفرین ساسویه نیز گفت: یکی از موانع کسب وکار، نبود سامانه جامع اطلاعاتی از وضعیت مشاغل و نیازسنجی آن است.

علی مهرکیش افزود: باید رویکرد آموزش محوری به مهارت آموزی و ارتباط آموزش و تحصیل با فضای بازار کار بیشتر شود که این اقدام منجر به افزایش مهارت و عارضه یابی در صنعت می شود.

وی تصریح کرد: مهارت و آموزش در زمینه فروش محصولات مهم است چنانکه برخی کسب و کارها و شرکت‌های دانش بنیان به لحاظ دانش فنی قوی هستند اما در زمینه دانش بازاریابی، برند، فروش، طراحی و مدل کسب و کار ضعیف هستند.

این کارآفرین با بیان اینکه برخی شرکت‌های دانش بنیان با وجود توان علمی و مهارت در زمینه بازار فروش، دچار آسیب می شود، گفت: باید قبل از ورود به یک کسب وکار، در کنار آموزش مهارت ها، بازارهای هدف نیز شناسایی شود.

مهرکیش افزود: مدیریت کسب وکار بر اثر تغییر وضعیت بازار و تنوع باید متناسب با بازار، شرایط محصول خود را ارائه و آینده پژوهی درباره محصول و مزیت رقابتی آنرا حفظ کند.

وی با بیان اینکه در زمینه فرهنگ سازی کسب و کار مشکلاتی وجود دارد، ادامه داد: شرکت های مشاوره ای از طریق دانشگاه می توانند به مجموعه های کسب و کار کمک کنند.

در نخستین همایش کارآفرینان رضوی در سبزوار، برخی از کارآفرینان این شهرستان دیدگاههای خود را درباره تسهیل در پیوند دانشگاه و ارتباط آن با جامعه و صنعت ارائه کردند.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز