روی خط پایتخت؛ از دیوارنویسی به مناسبت غدیر تا حذف نقاط بی دفاع شهری


روی خط پایتخت؛ از دیوارنویسی به مناسبت غدیر تا حذف نقاط بی دفاع شهری

تهران-ایرنا- روی خط پایتخت امروز دوشنبه به دیوار نویسی به مناسبت غدیر تا آغاز حذف نقاط بی دفاع شهری می پردازد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «علی توکلی» شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: به مناسبت اعیاد ضمن اکران بنرهایی با محتوای تبریک اعیاد قربان و غدیر، دو المان نوری عید غدیر نیز در مقابل بوستان بزرگ ولایت و ساختمان ستادی شهرداری منطقه نصب شد.

وی افزود: همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک ولایت ضمن اهتزاز ۳۰۰ تخته پرچم ایران و الوان در پل های سواره رو محدوده این منطقه، ۵۰ تخته پرچم نیز مطابق طرح ابلاغی سازمان زیباسازی روی این پل ها نصب شده است.

وی افزود: همچنین به منظور زیبایی بیشتر نمای شهری و لذت بصری شهروندان، معابر این منطقه با نزدیک به ۸ هزار متر انواع ریسه نوری و بیش از ۱۱ هزار متر ریسه پارچه ای الوان آذین بندی شدند.

توکلی اجرای دیوار نوشته با مضمون تبریک دهه ولایت را از دیگر اقدامات مناسبتی این ایام خواند که با استفاده از رنگ های شب نما و با استفاده از پروژکتور UV روی جداره ساختمان ستادی شهرداری منطقه صورت گرفته است.

آذین بندی معابر منطقه ۱۵ همزمان با عید بزرگ ولایت

«علیرضا جعفری» معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ از آذین بندی و فضا سازی عید بزرگ ولایت در معابر جنوب شرق تهران خبر داد.

وی با تبریک فرارسیدن اعیاد خجسته قربان و غدیرخم گفت: به همت اداره زیباسازی و به منظور بهبود سیما و منظر شهری، جلوه های بصری شهر و ارتقای روحیه نشاط و شادابی شهروندان آذین بندی و نورپردازی معابر منطقه انجام شد.

به گفته وی، در این راستا ۱۵ هزار متر طول ریسه پرچمی در معابر اصلی، میادین و مساجد منتخب و ۸۵ تخته پرچم در پل های سواره روی منطقه نصب شد.

جعفری اضافه کرد: اکران ۵۷ بنر پرتابلی با مضامین دهه ولایت، رفع نقص و راه اندازی المان نوری میدان شهید بیدی در ناحیه ۶ با مضمون اسماء مبارک حضرت علی(ع) و نصب یک پرچم بزرگ متبرک به نام امیر المومنین (ع) در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۱۵ از دیگر اقدامات اداره زیباسازی در این دهه مبارک بوده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست در پایان اظهار کرد: این اعیاد از مهمترین اعیاد ما شیعیان است و به همین مناسبت به بهترین نحوه به استقبال آن رفتیم.

حاشیه بزرگراه شهید مدرس ایمن سازی شد

«مریم نخعی پور» معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ گفت: با نصب تجهیزات ایمنی، وضعیت بزرگراه‌ های این منطقه ایمن سازی شد.

وی عنوان کرد: حاشیه بزرگراه مدرس حل فاصل پل پارک ولی تا بلوار نلسون ماندلا ایمن سازی شد.

نخعی افزود: بسیاری از ساکنین محله امانیه و کارمندان شرکت‌ها از طریق دسترسی محلی خود را به حاشیه بزرگراه مدرس می رسانند و به صورت ناایمن در محل پله موجود حاشیه بزرگراه از مسافربرهای شخصی جهت تردد استفاده می‌کردند در حالیکه در حاشیه جنوب غربی پل پارک وی پایانه تاکسی وجود دارد.

نخعی پور ابراز کرد: به منظور جلوگیری از این حرکت ناایمن حاشیه غربی بزرگراه مدرس در حدفاصل مذکور از طریق نرده گذاری کانالیزه و مسیر تردد عابرپیاده و سواره مجزا شد.

آغاز حذف نقاط بی دفاع شهری باقی مانده از پروژه های توسعه شهری در مرکز تهران

«نصراله آبادیان» شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: حذف تدریجی نقاط بی دفاع شهری به جای مانده از توسعه شهری در محله های مرکزی شهر تهران با ایجاد مناظر زیبا در جداره ها، هفته گذشته در خیابان قلمستان آغاز شد.

وی توضیح داد: در راستای حذف نقاط بی دفاع شهری، اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه اقدام به تخریب فضاهای به جامانده از توسعه شهری کرده است که این موضوع در ارتقای سیما و منظر شهری می تواندنقش مهمی در منطقه مرکزی شهر تهران ایفا نماید.

آبادیان افزود: نخستین مرحله این اقدام هفته گذشته در خیابان قلمستان نبش کوچه برزگر انجام شد که با توجه به تخریب هایی که در محدوده طرح طی سال های گذشته به اجرا در آمده بود؛ قطعات باقیمانده منظر نامناسب و فضای بی دفاع شهری در محل به وجود آورده بود.

وی بیان کرد: تخریب جداره های باقیمانده، صاف کاری، آجر کاری، ایمن سازی و پاکسازی جداره ها برای اجرای نقاشی های های دیواری، نور پردازی و احداث پاتوق محله در عملیات زیبا سازی منظر شهری از جمله اقداماتی است که در این پروژه انجام خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه ۱۱، این اقدام که به زودی در خیابان نواب نیز اجرا خواهد شد؛ مطابق ماده ۴۳ برنامه پنچ ساله سوم شهرداری تهران در حال انجام است و در حال حاضر اداره زیبا سازی این منطقه شروع به حذف فضاهای بی دفاع و به جامانده از تخریب های سالیان دور توسعه شهری در خیابان قلمستان کرده است که امیداریم با اتمام چنین پروژه هایی شاهد ارتقای سیما و منظر شهری در محدوده مرکزی شهر تهران باشیم.

اجرای ویژه برنامه های دهه ولایت در دارالمومنین تهران

«سعید تیموری» معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه ۱۴ تهران گفت: برنامه‌های دهه ولایت و امامت با رویکرد نشاط اجتماعی در محلات مختلف با رعایت پروتکل های بهداشتی و محوریت فضای مجازی در منطقه ۱۴ در حال اجراست.

وی با بیان اینکه بیش از ده‌ها عنوان ویژه برنامه برای دهه مبارک امامت و ولایت در نظر گرفته شده است، گفت: این برنامه ها با هدفِ تعمیق و تعالی مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی، نهادینه کردن فرهنگ احسان، نیکوکاری و فرهنگ نوع دوستی، ایجاد فرصت همدلی و ارتقای سطح نشاط اجتماعی و معنوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.

وی افزود: بر همین اساس از آذین بندی، نصب پرچم و نورافشانی گرفته تا برپایی ایستگاه های صلواتی ۱۰ استیج جشن و مراسم معنوی با همکاری بسیج شهید محلاتی در معابر و میادین منطقه اجرایی شده است.

به گفته تیموری به منظور گرامیداشت روز مباهله، در شب و روز جمعه که سالروز این واقعه مهم است، ویژه وبرنامه‌های فرهنگی متعددی متناسب با شرایط موجود برگزار می‌شود تا مردم به ویژه جوانان از این واقعه آگاهی پیدا کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه برخی برنامه‌ها نیز در فضای مجازی تدارک دیده شده است، افزود: علاوه بر برپایی کاروان های شادی غدیر و اجرای گروه‌های سرود، مسابقه خطبه غدیر، اجرای مسابقه با تبلیغ شعار «من نهج البلاغه می خوانم» با هدف آموزش نهج البلاغه خوانی به روشی آسان، مسابقه نقاشی با موضوع غدیرویژه کودکان و اجرای برنامه‌های هنری را از دیگر برنامه های این دهه است.

تیموری، تکریم سادات، همچنین تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع بین نیازمندان را با توجه به شرایط خاص شیوع کرونا با همدلی و همیاری کانون های داوطلبانه مذهبی و فرهنگی مردمی را از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت در دارالمومنین تهران نام برد.

اصلاح و به سازی معابر منطقه ۸
«مسعود رنجبریان» شهردار منطقه ۸ تهران گفت: اصلاح و بهسازی، مناسب سازی، روان سازی، همسطح سازی پیاده راه ها به عنوان پروژه های کوچک توسعه محله ای مورد توجه ویژ قرار گرفته است تا سبب ایجاد فضایی مناسب جهت تردد آسان همه اقشار جامعه شود.

وی افزود: در همین راستا اصلاح و بهسازی پیاده راه های سطح منطقه ۸با هدف افزایش ایمنی؛ تسهیل در عبور مرور شهروندان، ساماندهی وارتقا سطح کیفی معابر در دستورکار قرار گرفته است.

رنجبریان افزود: ازجمله پروژه های کوچک توسعه محله ای میتوان به پروژه بهسازی و همسطح سازی مسیر پیاده راه خیابان میرحسینی در محله زرکش اشاره کرد که از اواسط بهار ۱۴٠٠ کلید خورد و حدود چهار هزار مترمربع از مساحت این محله را در خود جای داده و تاکنون یکهزار و ۹۰۰ مترمربع از آن به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: همچنین احداث و بهسازی پیاده راه خیابان دماوند به طول ۵ کیلومتر، بلوارپروین به مساحت ۶٠٠ مترمربع، خیابان جانبازان از دردشت تا هفت حوض ۱۲۵٠ مترمربع، خیابان رودباری ۲۵٠ متر مربع، خیابان لادن ۳۳٠ متر مربع، مترو فدک ۳۴٠ مترمربع، خیابان جانبازان مقابل پارک تمدن ۴٠٠ مترمربع، خیابان جانبازان تقاطع کرمان ۱۵٠ مترمربع، خیابان واشقانی و ارمغانی ۱۸٠٠ مترمربع ساماندهی شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: اجرای رمپ و نرده گذاری درپیاده رو خیابان شهیدمدنی مقابل مترو فدک، مناسب سازی واجرای نوار بساوایی درپیاده راه ها جهت نابینایان وکم توانایان درمحله های کرمان، دردشت ومدائن نیزبا متراژ یکهزار و ۸۰۰ متر طول اجرائی شده است.

مسیر دوچرخه به بلوارمرزداران رسید

«محمدرضا کرمی» معاون فنی و عمران منطقه ۲ تهران گفت: عملیات احداث مسیر پیاده ودوچرخه سواری در بلوار مرزداران آغاز شد.

وی با اشاره به اجرای عملیات زیرساختی مسیر دوچرخه سواری در این منطقه گفت: درراستای سیاست های مدیریت شهری برای توسعه شهر انسان محور، طرح احداث ۴۳ کیلومتر پیاده روسازی ومسیر دوچرخه در معابراصلی منطقه در دستور کار قرار گرفت.

کرمی با اشاره به اینکه احداث۴۰ کیلومترمسیر دوچرخه در برنامه سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده است، گفت: طرح احداث مسیر دو چرخه سواری در بلوار دادمان حد فاصل فرحزادی تا پاکنژاد، پاکنژاد تا خوردین، خیابان ایران زمین، بزرگراه جلال آل احمد حد فاصل اشرفی اصفهانی تا بزرگراه یادگار امام(ره) بزرگراه چمران حدفاصل میدان توحید تا باقرخان، خیابان شهرآرا، بلوار خوردین حد فاصل دادمان تا میدان صنعت، بلوار تیموری، اجرایی شده است.

به گفته معاون فنی و عمران شهرداری منطقه۲ درحال حاضر عملیات احداث مسیر دوچرخه در بلوار مرزداران آغاز شده است.
وی اظهار داشت: باتوجه به استقبال شهروندان از دوچرخه سواری به منظور افزایش سلامت خود و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی وسایل نقلیه، عملیات ساماندهی و تکمیل شبکه دوچرخه سوای در معابر اصلی این منطقه سیر صعودی به خود گرفته است.

افزایش اجرای آرای کمیسیون ماده صد منطقه ۱۳ در سال ۱۴۰۰

«مجتبی شکری» شهردار منطقه ۱۳ از افزایش درصد اجرای آرای کمیسیون ماده صد در سال جاری و ارتقای رتبه منطقه بین مناطق ۲۲ گانه خبر داد

وی در خصوص افزایش درصد اجرای آرای کمیسیون ماده صد در سال جاری گفت : با توجه به ارزیابی های صورت گرفته در دو سال گذشته، درصد اجرای کمیسیون ماده صد از ۸۵ درصد در سال ۹۸ به ۹۱ درصد در سال جاری افزایش یافته که منجر به ارتقای منطقه بین مناطق ۲۲ گانه از رتبه پنجم به رتبه سوم شده است.

وی افزود : با توجه به سیاست های شهرداری تهران مبنی بر کاهش تخلفات ساختمانی و اجرای آرا کمیسیون ماده صد، درصد اجرای آرای کمیسیون درسال ۱۴۰۰ نسبت به کل آرای صادره ۹۱ درصد افزایش یافته و امید است با اقدامات منطقه ، این روند رو به رشد باشد.

شهردار منطقه ۱۳، تسریع و پیگیری در روند کاهش زمان پروانه های ساختمانی و گواهی های صادره، تحقق تعهد های درآمدی منطقه، توجه ویژه به نوسازی بافت های فرسوده و تسریع در صدور پروانه های محدوده بافت فرسوده، احصاء، شناسایی و بررسی پرونده های ویژه و شاخص منطقه و تعیین وضعیت پرونده های مذکور در کمیسیون پرونده های خاص شهرداری تهران طی مصوبات سال گذشته و ۱۴۰۰ را از جمله اقدامات شاخص حوزه شهرسازی بر شمرد.

طرح ویژه لکه گیری آسفالت معابر منطقه دارالشهداء

«سعید مرادی» شهردار ناحیه سه منطقه ۱۷ از اجرای طرح ویژه لکه گیری آسفالت و بهسازی معابر شهری در سطح محدوده ناحیه۳ شهرداری منطقه۱۷ خبرداد، گفت: در این ناحیه یک پیمانکار آسفالت انتخاب شده است و برای تردد آسوده شهروندان اقدام به لکه گیری آسفالت صورت می گیرد و این طرح تا پیایان سال ادامه دارد خواهد بود.

وی گفت: به منظور سهولت در تردد و عبور و مرور شهروندان این ناحیه و بهسازی معابر شهری و همچنین لکه گیری آسفالت در سطح محدوده این ناحیه از جمله خیابان شهید بزمه ای، خیابان شهیدان حسنی، کوچه شهید راسخ، کوچه شهید علینژاد، کوچه شهید عسگری به همت اکیپ اجرایی ناحیه۳ انجام شد.

وی افزود: همچنین در راستای نگهداشت شهر، شستشوی معابر، انهار، مخازن و زیر مخازن، علائم ترافیکی، لایروبی انهار در قالب طرح ویژه صبحگاهی نگهداشت در خیابان ابوذربه همت اداره خدمات شهری ناحیه۳ انجام شد.

استقبال گسترده سالمندان منطقه۱۷ از "لیگ حافظه"

«شهریار رشید علیپور» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۷ گفت: لیگ بازی های شناختی دیجیتال ویژه افراد بالای شصت سال با استقبال سالمندان منطقه۱۷ مواجه شده است.

وی افزود: اداره سلامت این معاونت در حال برگزاری جلسات توجیهی و معرفی طرح لیگ حافظه با هدف ارتقای کارکردهای شناختی سالمندان در سطح محلات در قالب طرح بازی "چلچلی" است.

علیپور ادامه داد: لیگ حافظه سالمندی با ایجاد چالش شناختی علاوه بر ارتقای توانمندیهای شناختی، به پیشگیری از آلزایمر توسط مدرسین خبره حوزه علوم اعصاب و شناختی " کلینیک مغز و شناخت" در سه کارگاه در ماه های مرداد و شهریور اقدام می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...