تزریق واکسن کرونا به حدود 162 هزار گلستانی و چندخبر کوتاه


تزریق واکسن کرونا به حدود 162 هزار گلستانی و چندخبر کوتاه

گنبدکاووس - ایرنا - تزریق واکسن کرونا به حدود 162 هزار نفر و عودت هزار و 271 دستگاه خودرو در مسیرهای ورودی‌ به گلستان، آسفالت 6 دوربرگردان جدید در جاده‌های استان، کشف 2 تن چوب جنگلی قاچاق در بندرگز و استعفای رییس هیات دوومیدانی گنبدکاووس از مهمترین اخبار کوتاه روز دوشنبه این استان شمالی است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت که تاکنون ۱۲۲ هزار و ۶۳۴ نفر در استان نوبت اول و ۳۸ هزار و ۵۸۳ نفر نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

علی باقری افزود: امروز ۹ هزار و ۲۳۸ نفر برای تزریق واکسن کرونا در نوبت اول و ۳۹۹ نفر نیز برای دریافت نوبت دوم به مراکز تزریق واکسن در سطح استان گلستان مراجعه کردند.

وی ادامه داد: با ورود واکسن برکت به گلستان روند واکسیناسیون سرعت بیشتری گرفته است و تا امروز ۲ هزار و ۵۰۷ دُز واکسن برکت به مشمولان در استان تزریق شد.

باقری اضافه کرد: با اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، افراد ۵۸ سال به بالا (متولدین ۱۳۴۲ و قبل از آن) امکان ثبت‌نام در سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir را دارند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان ادامه داد که در شهرستان‌های آق قلا، گمیشان و مراوه‌تپه امکان تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۵۰ سال نیز فراهم است.

**

رییس پلیس راه گلستان گفت که در راستای عمل به مصوبات ستاد مقابله با کرونا، طرح تشدید محدودیت‌های ترافیکی از ۲۹ تیرماه تا سوم مرداد در پنج نقطه از محورهای ورودی و خروجی استان اجرا شد.

سرهنگ علی عبدی اظهارداشت: در این طرح، هزار و ۲۷۱ دستگاه خودرو که با پلاک غیربومی قصد ورود به استان و یا با پلاک بومی قصد خروج از گلستان را داشتند، به مبدا عودت داده شدند.

وی با اشاره به فعال بودن دوربین‌های نظارتی در سطح استان گلستان، گفت که در همین بازه زمانی هزار و ۳۳۳ دستگاه خودرو به‌دلیل رعایت نکردن ممنوعیت تردد در نقاط قرمز و نارنجی اعمال قانون شدند.

**

فرمانده انتظامی آزادشهر گفت که در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان، مشخص شد مدیر یکی از کانال‌های تلگرامی اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه دستگاه‌های دولتی کرده است.

سرهنگ سید داوود حسینی افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر و هر ۲ کانال تلگرامی وی مسدود شد.

**

فرمانده انتظامی بندرگز نیز گفت که به‌دنبال کسب خبری مبنی بر قطع درختان جنگلی، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ مهدی مهدوی‌نیا افزود: پس از حضور ماموران در محل، متهمان که در حال قطع درختان بودند با استفاده از شرایط جغرافیایی اقدام به فرار کردند که در بازرسی از خودرو وانت آنها ۲ تن چوب قاچاق کشف شد.

**

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از آسفالت ۶ دوربرگردان جدید تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: یکی از این دوربرگردان‌ها در محور کمربندی علی‌آباد کتول، سه دوربرگردان در محور گنبدکاووس به مینودشت و ۲ دوربرگردان در محور گنبدکاووس به آزادشهر واقع اند که هم اکنون به مرحله آسفالت رسیده است.

مهدی میقانی افزود: بر اساس تحلیل آمار، ۱۰ درصد از تلفات تصادفات جاده‌ای گلستان در نقاط پُرحادثه رخ می‌دهد که ایجاد این دوربرگردان‌ها نقش موثری در ارتقای ایمنی راه‌ها استان دارد.

وی همچنین اظهارداشت که امسال ۶ هزار و ۷۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در گلستان معاینه فنی شدند که ۱۴ درصد آنها به دلیل نقص فنی نتوانستند تائیدیه دریافت کنند.

میقانی بابیان اینکه گلستان یک مرکز معاینه وسایل نقلیه سنگین در گرگان و یک مرکز در علی‌آباد کتول دارد، ادامه داد: برگه معاینه فنی خودروهای سنگین ۶ ماه اعتبار دارد.

**

رییس کل دادگستری گلستان گفت: با شکایت شرکت آب منطقه‌ای استان فردی که چاه غیرمجاز حفر کرده بود علاوه بر مسدود کردن چاه، به حبس نیز محکوم شد.

حیدر آسیابی افزود: از آنجا که متهم سابقه نداشت و ابراز ندامت هم کرده بود، قاضی او را به جای زندان به کاشت و مراقبت از ۱۰۰ اصله نهال سه ساله چنار در محوطه فضای سبز بیمارستان بقیه الله اعظم (عج) علی‌آباد کتول مکلف کرد.

**

فرماندار کردکوی گفت که نخستین مرکز تخصصی مهارت سبز گلستان ویژه بازآموزی مهارت‌های با آلایندگی زیست محیط پایین با چهار میلیارد ریال اعتبار در مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان راه اندازی شد.

ابراهیم قدمنان افزود: در حال حاضر چهار فعالیت اساسی شامل نیروگاه خورشیدی مستقل از شبکه، نیروگاه متصل به شبکه، مدیریت هوشمند ساختمان و آبگرمکن خورشیدی در این مرکز ارائه می‌شود.

**

فرماندار گالیکش گفت: پنج نفر از متصدیان نانوایی‌های متخلف در این شهرستان به دلیل تعطیلی خودسرانه واحد صنفی خود به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

احمد تجری با مهم دانستن حفظ کیفیت و کمیت نان‌های عرضه شده از مردم خواست موارد تخلف نانوایی‌ها را با تلفن ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند.

**

شهردار گنبدکاووس نیز گفت که به منظور روان‌سازی ترافیک، تسهیل در عبور و مرور شهروندان و زائران امامزاده یحیی بن زید(ع) این شهر خیابان ۳۰ متری مقداد (محله چائی بوئین) بازگشایی شد.

منصور طعنه گنبدی بابیان اینکه شهرداری برای بازگشایی این خیابان حدود پنج هزار مترمربع از اراضی مسیر را تملک کرد، افزود: ۳۰ متری مقداد از خیابان امام خمینی جنوبی آغاز و تا انتهای بلوار امام زاده به طول ۲ کیلومتری ادامه دارد.

وی اظهارداشت: در این طرح شهرداری زیرسازی، روانسازی و جدول نهری در دو طرف معبر را انجام داده و هم اکنون این مسیر در حال آسفالت است.

**

منصور آق، رییس هیات دو و میدانی گنبدکاووس در نامه‌ای خطاب به فریدون یلقی رییس هیات این رشته ورزشی در گلستان و در اعتراض به آنچه که آنرا تصمیم نادرست مسوولان ورزش استان نسبت واگذاری استادیوم تختی این شهرستان به عنوان تنها محل فعالیت این رشته به بخش خصوصی برای راه اندازی آکادمی فوتبال و مسدود ساختن پیست دو و میدانی آن دانسته از مسوولیت خود استعفا داد.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...