تغییر نقش آمریکا در عراق از جنگی به آموزشی


تغییر نقش آمریکا در عراق از جنگی به آموزشی

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: نقش ایالات متحده در عراق از جنگی به آموزشی تغییر خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جن پساکی سخنگوی کاخ سفید، در جلسه توجیهی روز دوشنبه گفت: ایالات متحده در حال تغییر نقش خود در عراق از حالت جنگی به آموزشی است و تعداد جنگنده های آمریکایی را به عنوان وظیفه جدید باقی می گذارد.

پساکی به خبرنگاران گفت: اخبار امروز این است که (اصل) مأموریت در حال تغییر است و تعداد (اعزام شده ها) بسته به وظیفه انجام شده به مرور تعیین می شود.

وی از دادن اطلاعات تعداد پرسنل نظامی که در عراق باقی خواهند ماند خودداری کرد، اما تأکید کرد که مأموریت "از یک جنگ بیشتر به مأموریت آموزشی، کمک و پشتیبانی تبدیل خواهد شد".

به گفته وی، این تغییر در محتوای مأموریت تغییر "تمرکز بیشتر در آموزش نسبت به آنچه در چند سال گذشته بوده است" است.

بعداً روز دوشنبه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، با نخست وزیر عراق در کاخ سفید گفتگو خواهد کرد و انتظار می رود که پس از این نشست، طرفین از اتمام مأموریت نظامی آمریکا به این کشور خبر دهند.

پیش از این وال استریت ژورنال به نقل از نمایندگان دولت های دو کشور گزارش داده بود که ایالات متحده و عراق قصد دارند توافق بر سر خروج نیروهای آمریکایی از عراق تا پایان سال را به توافق برسانند.

در همان زمان، روزنامه وال استریت ژورنال اشاره کرد که واشنگتن و بغداد قصد دارند تاکید کنند که حضور نظامی آمریکا "برای کمک به نیروهای عراقی در جنگ علیه داعش (گروه تروریستی ممنوع در فدراسیون روسیه) همچنان ضروری خواهد بود.

نیویورک تایمز با استناد به منابع وزارت دفاع آمریکا و دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گزارش داد که ایالات متحده می تواند تعداد نیروهای خود را در عراق در همان سطح نگه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...