پیگیری مشکلات و مطالبات صنفی خبرنگاران/ استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از خبرنگاران


پیگیری مشکلات و مطالبات صنفی خبرنگاران/ استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از خبرنگاران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار احصای ظرفیت های قانونی برای حمایت و رفع مشکلات خبرنگاران استان شد.

احد جمالی در نشست با برخی از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه روز خبرنگار ضمن تبریک ولادت با سعادت امام هادی (ع)، دهه امامت و ولایت و با اشاره به اینکه در آستانه عید غدیر خم قرار داریم، افزود: عید غدیر روز اثبات امامت، علت اسلام و بنیانگذاری حکومت جهانی اسلامی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اسلام همیشه و همه جا ما را به خرد جمعی دعوت می کند، اظهار کرد: همگان نیک می دانند حتی حکومت ها بدون پشتوانه مردمی مشروعیت پیدا نمی کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خداوند انسان را از بین موجودات به عنوان جانشین خود انتخاب می کند و انسان با گل آفریده شد و چیزی که به اشرف مخلوقات ارزش داده روح الهی بوده است.

جمالی با اشاره به اینکه ملاصدرای شیرازی ۴۰۰ سال قبل انقلابی به پا کرد، تصریح کرد: ما باید از این فیلسوفان درس های زیادی را بیاموزیم و امید است به سمت کمال طلبی پیش برویم و از مقام طلبی خودداری کنیم.

وی ادامه داد: اگر ناهنجاری در جامعه است علت گم کردن راه است و گناه زمانی آغاز می شود که خدا دیده نشود و به طور قطع اگر حرکت ما خدامحوری باشد ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رسالت خبرنگاران همان مسئولیتی است که خداوند بر عهده پیامبرش گذاشته است، عنوان کرد: انتظار می رود خبرنگاران به عنوان یک عنصر مثبت در راستای آگاهی به مردم و انتقال اطلاعات به جامعه گام بردارند.

رئیس شورای اطلاع رسانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باتوجه به پیشرفت علم در مقایسه ای می توان به عنوان مثال دستاورد این ۳۵ سال را بیش تر از سال های گذشته دانست، تاکید کرد: به تبع پیشرفت علم انسان موفق کسی است که دارای دید جهانی باشد و در بعد کشوری منافع ملی را بر منافع شخصی در اولویت قرار دهد.

جمالی، تصریح کرد: با جزیره ای فکر کردن نمی شود حکومت کرد.

وی در خصوص مطالبات رسانه های مکتوب و مجازی از دستگاه های اجرایی، اظهارکرد: با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هماهنگی های لازم جهت تامین اعتبار و پرداخت مطالبات رسانه ها از سوی دستگاه های اجرایی انجام می شود.

وی با بیان اینکه برخی از خبرنگاران به علت جهل به قانون ممکن است دچار مشکلاتی شوند، تاکید کرد: بهتر است که مسئله آموزش به خبرنگاران در اولویت کاری ارشاد و خانه مطبوعات باشد.

جمالی، بیان کرد: خبرنگاری شغل مقدس است چرا که خبرنگاران در پی آگاهی و شناخت هستند و این رسالت سنگین است.

وی با بیان اینکه یکی از فلسفه های زندگی جمعی همین تکمیل کردن یکدیگر است، گفت: باید برای نیروهای سیاسی نیز ظرفیت سازی شود و اگر تعامل مطلوب با رسانه ها داشته باشند می توانند اتفاقات بهتری در تاریخ را رقم بزنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه گاهی برخی از اصحاب رسانه برای ایفای رسالت خود حتی جانشان را نیز فدا می کنند، عنوان کرد: مدیران باید خبرنگاران را به عنوان بازوی خود دانسته و از ظرفیت آن ها جهت توسعه استان استفاده کنند و نقدهای منصفانه را بپذیرند.

جمالی با اشاره به اینکه دوره مدیریت سنتی به سر آمده است، تصریح کرد: یکی از دلایل عدم پیشرفت در برخی از حوزه میدان ندادن به نخبه هاست و باید بدانیم که این حق مسلم مردم است که به سمت کسانی که مدیریت بهتری دارند گرایش پیدا کنند.

وی تاکید کرد: هرچه به سمت کمال می رود آن اصالت دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار احصا ظرفیت‌های موجود در قوانین برای رفع مشکلات خبرنگاران از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه این دستگاه فرهنگی شد.

جمالی در خصوص مشکلات بیمه ای، مسکن و پرداخت تسهیلات بانکی به خبرنگاران، ادامه داد: این صنف شریف باید دیده و حمایت شوند و به دور از استرس و در آرامش باشند چرا که اگر دیده نشوند آسیب پذیری آنها بیشتر است.

وی با بیان اینکه ما دشمنان و منابع مشترک داریم، عنوان کرد: حاکمیت نظام برای ما از همه چیز مهمتر است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خانه مطبوعات را علم دار اصلی خبرنگاران دانست و گفت: نباید اجازه استثمار قلم را بدهیم و برای حفظ حرمت خبرنگار و سلامت جامعه از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم.

رسانه ها نقش مهمی در پیگیری مطالبات مردم دارند

سید محمد تقوی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه رسانه رکن چهارم دموکراسی است، گفت: رسانه ها نقش مهمی در پیگیری مطالبات مردم دارند و همین مهم موجب اعتماد مردم به رسانه است.

وی به تاثیر رسانه بر هویت فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: رسانه های استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت از نظر کمیت در سطح کشور کم نظیر هستند و برای ارتقای کیفی آن باید راهبردهای جدیدی به کار گرفته شود.

تقوی با اشاره به اینکه در آستانه روز خبرنگار قرار داریم، گفت: امسال همچون سال گذشته و در راستای حفظ سلامت اصحاب رسانه به دلیل شرایط ویژه شیوع کرونا از برگزاری جشن خودداری می شود و در قالب دیگری از خبرنگاران تجلیل به عمل می آید.

وی با بیان اینکه برخی رسانه ها در استان دارای مجوز و برخی فاقد مجوز هستند، تاکید کرد: تنها نهاد مرجع برای تعیین صلاحیت رسانه مجموعه فرهنگ و ارشاد و تنها خانه مطبوعات است.

تقوی، افزود: استانداری کهگیلویه و بویراحمد در راستای حمایت از اصحاب رسانه تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

وی همچنین از خبرنگاران استان برای پوشش اخبار مجموعه استانداری و تعامل خوب با سایر دستگاه های اجرایی تقدیر کرد و گفت: خبرنگاران استان جزو بهترین خبرنگاران در سطح کشور هستند.

اصحاب رسانه می توانند عضو صندوق هنرمندان شوند

محمد علی پیرسبزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار ضمن تبریک میلاد با سعادت امام هادی (ع)، اظهار داشت: خانه مطبوعات استان چند سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده است و خبرنگارانی که در رسانه های دارای مجوز مشغول به کار هستند می توانند به عضویت این خانه در بیایند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات خانه مطبوعات به صورت ملی برگزار می شود، گفت: این موضوع نشان دهنده اهمیت خانه مطبوعات است.

پیرسبزی با اشاره به اینکه کلانتری استاندار در جشن روز خبرنگار در مردادماه ۹۸ قول مساعد برای ساخت خانه مطبوعات را به خبرنگاران استان داد، گفت: کلنگ این خانه در هفته دولت ۹۸ با عنوان ساختمان فرهنگی و مطبوعاتی خانه مطبوعات به زمین زده شد.

وی، خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بخشی از تجهیزات خانه مطبوعات را تامین می کند.

پیرسبزی در خصوص مشکل بیمه ای خبرنگاران نیز، عنوان کرد: اصحاب رسانه می توانند با عضویت در صندوق هنر از مزایای این صندوق از جمله بیمه برخوردار شوند.

ادارات دولتی مطالبات رسانه‌ها را پرداخت کنند

همچنین سید داود موسوی منش، رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه ساختمان خانه مطبوعات در حال ساخت است برای تکمیل و بهره برداری نیاز به اعتبار دارد که انتظار داریم استانداری در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشد.
وی افزود: ۱۶۴ خبرنگار شامل۱۴۹ خبرنگار اصلی و ۱۵ خبرنگار افتخاری عضو خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد هستند همچنین ۲۰۳ رسانه شامل نمایندگی ۱۴ خبرگزاری، ۱۰۹ پایگاه خبری، ۵ روزنامه استانی، ۴۵ روزنامه دارای پروانه نمایندگی، ۲۱ نشریه مکتوب و ۹ نشریه الکترونیکی برخط رسمی و دارای مجوز در این استان فعالیت دارند.
موسوی منش اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی دولت تدبیر و امید و آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار قرار داریم از ادارات و دستگاه‌ها اجرایی خواسته شود که مطالبات رسانه ها را پرداخت کنند.

مسکن مهمترین مشکل خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد

همچنین عیسی فتحی، سردبیر خبرگزاری ایسنا و عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گفت: رسانه ها در آرامش و امیدآفرینی در سطح جامعه و استان نقش مهمی دارند اما متاسفانه اکثر این قشر زحمت کش که درد و مشکلات دیگران را پیگیری و رفع می کنند، با مشکلات مالی مواجهند و انتظار است که مسئولان مشکلات این قشر فرهیخته را پیگیری و مرتفع کنند.
وی با بیان اینکه مسکن یکی از مهمترین مشکلات خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: یکی دیگر از چالش های این قشر کم توقع و زحمت کش بیمه خبرنگاری است که انتظار داریم در این خصوص تدبیری اندیشیده شود. در صورت امکان و با هماهنگی شورای هماهنگی بانک‌های استان به خبرنگاران استان تسهیلات قرض الحسنه و ارزان قیمت پرداخت شود.

​​​​فتحی عنوان کرد: از ادارات و سازمان ها دولتی و موسسات، واحدهای صنعتی و تشکل ها بخش خصوصی انتظار داریم جهت حمایت و کمک به رسانه های استان و معرفی و تبلیغ فعالیت‌های خود از توان و ظرفیت رسانه های استان استفاده کنند.

مدیران شکایت خود از خبرنگاران را پس بگیرند

این عضو خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امیدواریم با توجه به اینکه در آستانه ۱۷ مرداد و روز خبرنگار قرار داریم در راستای حمایت از خبرنگاران به همه‌ مدیران اعلام‌ شود در صورتی که از رسانه‌ای شکایت کرده‌اند، نسبت به رضایت و پس گرفتن آن اقدام کنند. هرگاه بین مدیران دستگاه‌های اجرایی و رسانه ای اختلاف ایجاد می شود تنها راه را در شکایت قضایی نبینند و طبق قانون مطبوعات عمل کنند.

گفتنی است که برخی از اعضای هئیت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه ۱۷ مرداد و روز خبرنگار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار دیدار و گفت و گو کردند در این دیدار مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد و محمد علی پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم