برای پیشگیری از تنش آبی به همراهی آگاهانه مردم نیازمندیم


برای پیشگیری از تنش آبی به همراهی آگاهانه مردم نیازمندیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ما کشور کم آبی هستیم در سال جاری حجم بارندگی کمتر از نصف بوده به طوری که همه رودخانه‌ها خشک شده‌اند.

حمیدرضا کرم‌وند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با روش‌های خیلی ساده می‌توانیم از قطع آب جلوگیری کنیم، به عنوان مثال هنگام ظرف شستن بانوان ما باید از باز گذاشتن و یکسره کردن شیر آب خودداری کنند، برای استحمام لازم نیست که شیر آب باز باشد، مغازه داران برای شستشوی پیاده رو نباید از شیلنگ آب استفاده کنند و به طور مکرر دیده شده که بعضی از مغازه داران شیلنگ آب باز شده را برای ساعت‌های طولانی در جوی آب رها می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به استفاده غیر مجاز برخی از مشترکین درروستاها از انشعاب غیر مجاز، گفت: در برخی از روستاها دیده شده که بعضی افراد به شبکه و خطوط انتقال آب خسارت وارد کرده و آب شرب روستا را برای آبیاری مزارع کشاورزی و باغات خود می‌برند و یا انشعاباتی که بر روی آن‌ها کنتور نصب نشده است این موارد مصارف غیرمجاز داشته و در صورت مشاهده جریمه شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی تأکید کرد: مردم را به همراهی آگاهانه در جهت جلوگیری از مصارف غیر ضروری دعوت می‌کنم تا با کنترل مصارف مانع از جیره‌بندی آب در سطح شهر و روستاهای استان باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دزدِ بهادر