کرونا، خانه‌های بازی اهواز را نیمه‌تعطیل کرده است


کرونا،  خانه‌های بازی  اهواز را نیمه‌تعطیل کرده است

رئیس اداره مشارکت‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز با اشاره به فعالیت 60 خانه بازی و فرآموز، گفت: در پی شیوع ویروس کرونا برخی از این خانه‌ها به دلیل مراجعه نکردن کودکان تعطیل و یا به صورت موقت از ادامه فعالیت منصرف شده‌اند.

نادر کرم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرداری اهواز از سال ۹۶ در کنار سایر نهادهای تربیتی از جمله آموزش و پرورش و خانواده در راستای رشد و پرورش همه جانبه جسمانی- حرکتی، رشد زبان و بیان منطقی، رشد شناختی، عقلانی، رشد عاطفی - اجتماعی و پرکردن اوقات فراغت با بازی‌های سالم و رشد خلاقیت کودکان در محیط تربیتی، پرورشی و تفریحی مناسب گام مؤثری برداشت و با تنظیم لایحه مناسب برای متقاضیان فعالیت خانه‌های بازی و فرآموز اقدام به صدور مجوز کرد.

وی افزود: خانه‌های بازی و فرآموز با هدف ایجاد زمینه مناسب جهت پرورش ابعاد مختلف رشد کودک از لحاظ عاطفی، جسمی، حرکتی و شناختی، خلاقیت و مشارکت‌های اجتماعی و آموزش مفاهیم ایثار و همکاری و آموزش مهارت‌های زندگی، ارتقای توانایی کودکان در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی برای کودکان سه تا هشت سال دایر شده‌اند.

رئیس اداره مشارکت‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز گفت: از ابتدای فعالیت خانه‌های بازی تحت نظارت شهرداری تاکنون مجوز فعالیت حدود ۶۰ خانه بازی صادر شده است. البته تعداد زیادی متقاضی راه‌اندازی خانه‌های بازی بودند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا از ادامه فعالیت منصرف شدند. حتی کسانی که مجوز فعالیت داشتند نیز به دلیل مراجعه نکردن کودکان، مرکز خود را تعطیل کرده‌اند و یا به صورت موقت از ادامه فعالیت منصرف شده‌اند.

کرم‌زاده بیان کرد: استان خوزستان به ویژه شهر اهواز به دلیل شرایط اقلیمی و آب ‌و هوایی بیشترین متقاضی خانه‌های بازی و فرآموز در سطح کشور را داشته و دارد. در این خانه‌ها کودکان علاوه بر سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت، یک سری کلاس‌های آموزشی برای کودکان در نظر گرفته شده است و با برخی مسائل فرهنگی و اجتماعی آشنا می‌شوند.

وی افزود: در برخی خانه‌های بازی حتی برای والدین کودکان، کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است تا بتوانند روش‌های درست فرزندپروری را بیاموزند و مهارت‌های زندگی را به فرزندان خود آموزش دهند.

رئیس اداره مشارکت‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز گفت: خانه‌های بازی و فرآموز همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ و تحت نظارت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اهواز فعال هستند البته در حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا، پذیرش کودکان بسیار محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این سازمان آمادگی صدور مجوز برای متقاضیان فعالیت خانه‌های بازی و فرآموز را دارد، عنوان کرد: برای صدور مجوز خانه‌های بازی و فرآموز هیچ هزینه‌ای اخذ نمی‌شود و متقاضیان پس از درخواست و گرفتن استعلام‌های مربوطه، موفق به اخذ مجوز فعالیت می‌شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403