انتقاد امام جمعه یاسوج از ظلم تالارها به مردم/شهر را به هم ریخته و مردم را کلافه کرده اند


انتقاد امام جمعه یاسوج از ظلم تالارها به مردم/شهر را به هم ریخته و مردم را کلافه کرده اند

امام جمعه یاسوج گفت: تالارها واقعاً برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند کسانی که عروسی دارند نباید مزاحم خواب و استراحت مردم شوند در ساعت‌های آخر شب بلندگوها و تیراندازی مردم را کلافه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۱ مرداد ماه) در خطبه‌های نماز جمعه اول مردادماه سال ۱۴۰۰ عید غدیر عید امامت و ولایت اشاره کرد و با تبریک عید بزرگ سعید غدیر خم عید به فلسفه غدیر اشاره کرد و گفت: یکی از پایه‌های اسلام مسئله ولایت است، اسلام بر پنج چیز استوار شده و یکی از آنها ولایت است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: ولایت از پایه‌های اسلام و دین است عبارات زیادی داریم که اگر کسی ولایت اهل بیت را نداشته باشد اعمال او پذیرفته نمی‌شود در روایات داریم که اگر عمر نوح داشته باشیم و در کعبه عبادت کنیم خداوند بدون ولایت آنها را قبول نمی‌کند.

وی ادامه داد: به همین خاطر است که در روز عید غدیر خم آیه نازل می‌شود رسول خدا آنچه را خدا به تو دستور داده اجرا کن و اگر این کار را نکردید رسالتت را انجام نداده‌ای.

امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مشکلات بشر گفت: همه مشکلات بشر به دلیل مال حرام است که زندگی را بی‌برکت کرده و اگر مردم تقوا پیشه کنند خداوند وعده داده که از آسمان و زمین بر آنها برکت می‌بارد و راه نجات بشر راه خدا و عمل به دستورات اسلام و قرآن و انبیا و اولیای الهی است.

حسینی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: پنجم مرداد مصادف با اقامه نخستین نماز جمعه جمهوری اسلامی در سال ۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی است که یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی همین اقامه نماز جمعه است.

وی گفت: در حکومت اسلامی باید ارزشهای دینی زنده شود و یکی از ارزشهای دینی ما نماز جمعه بوده که به عنوان دژ مستحکم و نفوذ ناپذیر انقلاب و قدرت بخش به نظام اسلامی است.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: همان گونه که دشمنان از اجتماع کفار و منافقین برای ضربه به اسلام استفاده می‌کنند، اجتماع مومنین در روز جمعه علاوه بر ثواب عظیم و معنوی محلی برای منکوب کردن دشمنان و بدخواهان اسلام است.

حسینی گفت: در نماز جمعه مشکلات جامعه اسلامی شنیده می‌شود و حرف‌هایی گفته می‌شود که دشمن از آن می‌ترسد دشمن اگر بتواند تمامی این اجتماعات را تعطیل می‌کند چون آگاه است که دوام و استمرار انقلاب به دلیل همین اجتماعات است.

خطیب جمعه یاسوج تصریح کرد: نماز جمعه توطئه دشمنان را خنثی کند به همین خاطر دشمن از آن می‌ترسد و هیچ گاه اخبار نماز جمعه را نشر نمی‌دهند اما در کنار آن تجمعات عده‌ای معدود را بزرگ نمایی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گریزی به اعتراضات خوزستان زد و گفت: دشمنان از اجتماعات مخرب سوء استفاده می‌کنند در خوزستان به دنبال همین است تا امنیت کشور را هدف قرار دهد اما مردم خوزستان مثل همیشه آگاه هستند.

حسینی افزود: دشمن می‌خواهد با ترور و ایجاد رعب و وحشت امنیت کشور را توسط عده‌ای به خطر بیندازد که نظام جمهوری اسلامی این‌ها را کنار خواهد زد.

وی گفت: دولت باید از قبل تدابیر لازم را برای چنین روزهایی می‌اندیشید و مشکلات را چاره‌جویی می‌کرد تا عده‌ای بدخواه امنیت کشور را به هم نزنند باید به طور جد با این افراد معدود برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به روز کارآفرینی اشاره کرد و گفت: مشکل بزرگ کشور اشتغال است بیکاری بیداد می‌کند خانواده هایی که چندین تحصیل کرده دارند با فرزندان بیکار خود روبرو هستند.

حسینی گفت: یکی از راه های رفع بیکاری کارآموزی و حرفه آموزی به جوانان و نوجوانان است باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را گسترش دهیم تا جوانان حرفه بیاموزند و از بیکاری خلاص شوند.

امام جمعه یاسوج با انتقاد و گلایه از وضعیت تالارها در استان و شهر یاسوج گفت: تالار ها واقعاً برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند کسانی که عروسی دارند نباید مزاحم خواب و استراحت مردم شوند در ساعت‌های آخر شب بلندگوها و تیراندازی مردم را کلافه کرده است.

وی گفت: مردم حقوقی دارند باید این حقوق رعایت شود این کارها توسط تالارها ظلم به مردم است که آسایش را بر هم می‌زنند.

حسینی مسئولان مربوطه را خطاب قرار داد و گفت: با تالارهای متخلف برخورد کنید تمام شهر را به هم ریخته‌اند و آسایش برای مردم نگذاشته‌اند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل