اولویت‌های وزارت نیرو در دولت رئیسی از نگاه یک عضو کمیسیون انرژی مجلس


اولویت‌های وزارت نیرو در دولت رئیسی از نگاه یک عضو کمیسیون انرژی مجلس

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ساخت نیروگاه و افزایش ظرفیت تولید برق و همچنین حل مسئله آب کشور در ابعاد مختلف از جمله اولویت هایی است که باید در وزارت نیرو در دولت سیزدهم دنبال شود.

هادی بیگی نژاد در گفت وگو با ایسنا، درباره اولویت هایی که باید در وزارت نیرو در دولت سیزدهم دنبال شود، بیان کرد: چندین مسئله در حوزه وزارت نیرو حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد. اولین مسئله، ساخت نیروگاه و افزایش ظرفیت تولید است، همچنین اصلاح شبکه از دیگر مواردی است که باید با اولویت دنبال شود.

وی در ادامه اظهار کرد: حل مسئله آب کشور در ابعاد مختلف و برنامه ریزی برای صادرات برق نیز از مسائلی هستند که باید با نگاه ویژه ای در وزارت نیرو در دولت آینده دنبال سود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از دیگر مواردی که باید به آن توجه شود، صدور خدمات فنی به کشورهای مختلف است. حمایت از تولید کنندگان ساخت داخل و برنامه ریزی در حوزه انرژی هسته ای از مواردی است که باید با اولویت در وزارتخانه دنبال شود. در هریک از این حوزه ها رابطه مالی نیز باید اصلاح شود. اگر رابطه مالی اصلاح نشود ما با مشکل روبرو خواهیم شد.

بیگی نژاد تاکید کرد: بر اساس آمار وزارت نیرو، هزینه تولید هر کیلووات ساعت برق، ۳۰۰ تومان است که این برق در بازار ۶۵ تومان به فروش می رسد و از مردم حدود ۸۰ تومان پول می گیرند. معلوم است که نتیجه این رابطه مالی به شکست می رسد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: صرفه جویی نیز مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود. وزیر آینده نیرو باید برای این حوزه ها برنامه داشته باشد چراکه اگر به این مسائل توجه نشود، روز به روز وضع ما بدتر خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا