تعداد بیماران کووید 19 در یزد به 309 نفر رسید


تعداد بیماران کووید 19 در یزد به 309 نفر رسید

یزد- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در شبانه‌روز گذشته 902 نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 309 فرد مبتلا به بیماری کووید 19 در استان شناسایی شدند.

به گزارش دوشنبه‌شب روابط عمومی این دانشگاه، ابراهیم سلمانی افزود: از این تعداد ۳۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۲۷۴ نفر هم در منزل دوره نقاهت خود را طی می‌کنند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۸۴۹ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

این فعال عرصه اطلاع رسانی حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: مردم شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرند و همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و از حضور در اجتماع ، دورهمی‌های خانوادگی و سفر جدا خودداری کنند.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با اعلام موافقت هیات دولت در هفته گذشته با ارتقای بخش مروست خاتم به شهرستان ، ۱۱ شهرستان دارد، با توجه به اظهارات سخنگوی دانشگاه یادشده روند سرعت انتشار ویروس کرونا که عامل بیماری کووید ۱۹ است، از چند هفته قبل در استان رو به افزایش است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا و هند که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید