واکسیناسیون کرونا در مناطق با پوشش کمتر زنجان گسترش می‌یابد


واکسیناسیون کرونا در مناطق با پوشش کمتر زنجان گسترش می‌یابد

زنجان - ایرنا - رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته واکسیناسیون کرونا در مناطق دارای پوشش کمتر، بیش از گذشته گسترش می یابد که مشارکت مردم در تحقق اهداف ترسیم شده نقش بسزایی دارد.

دکتر محمود حریری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای پوشش بهتر واکسیناسیون کرونا در مناطقی از قبیل اسلام آباد، نجف آباد و خیام غربی اقداماتی دیگر مورد توجه قرار گرفته است این در حالی است که پیش از این با وجود ارسال ۲ بار پیامک و پیگیری‌ها شماری از گروه‌های سنی هدف از امر تزریق واکسن امتناع کردند.

وی اظهار داشت: بررسی ها نیز نشان می دهد اغلب بیماران مبتلا به کرونا در این مناطق ساکن هستند و بر این اساس مرکز جامع شماره ۶ واقع در اسلام آباد در این خصوص فعال شده است تا واکسیناسیون روند بهتری داشته باشد.

این مسوول ادامه داد: در منطقه نجف آباد نیز در موضوع واکسیناسیون اتوبوس مدیریت بحران فعال شده است و برای پوشش گروه‌ها در خیام غربی نیز پایگاه واکسیناسیون کرونا در درمانگاه حسینیه اعظم زنجان زیر مجموع واکسیناسیون مرکز تجمیع شهید بشیرموسوی در مزار پایین فعالیت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پس از اتمام واکسیناسیون در فاز ۲، با اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فاز سه نیز آغاز می شود، اظهار داشت: این فاز مشاغل حوزه های حمل ونقل درون و برون شهری، سربازان، معلمان و اساتید دانشگاهها را شامل می شود که بر این مبنا عمل خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: تا کنون واکسیناسیون ۶۸ درصد گروه سنی بالای ۶۰ سال شهرها و روستاهای زنجان انجام گرفته که بررسی ها بیانگر آن است که این گروه سنی مشکلات کمتری در مراجعه بهنگام داشتند و در موعد مقرر به پایگاه‌ها مراجعه کردند.

وی تاکید کرد: شهروندان زنجانی به محض دریافت پیامک یا فراخوان برای تزریق واکسیناسیون در موعد مقرر به محل مراجعه کنند و این کار را با تعویق انجام ندهند چراکه برنامه ریزی‌ها برای گروه‌های سنی بعدی با مشکل مواجه می‌شود.

حریری افزود: تزریق واکسن به معنای پایان و رهایی از بیماری نیست و تا زمانیکه ۷۰ درصد جمعیت مشمول واکسینه نشوند، همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی باید در اولویت باشد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به اینکه تا زمانیکه در سطح ملی الزام به رعایت پروتکل ها اعلام شود باید به این امر توجه کرد، خاطرنشان کرد: اجتناب از دورهمی ها و تجمعات باید در دستور کار باشد چرا که شرکت در مراسم‌ها احتمال ابتلا را افزایش می دهد و این درحالی است که واکسن ها پوشش ۱۰۰ درصدی ندارند و درصدی احتمال آسیب هم دور از ذهن نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار