سوپرکار V12 جدید لامبورگینی با تکنولوژی هیبریدی سیان در راه است


سوپرکار V12 جدید لامبورگینی با تکنولوژی هیبریدی سیان در راه است

مدیرعامل لامبورگینی «استفان وینکلمن» در مصاحبه‌ای با اتوکار، برنامه‌های این برند ایتالیایی برای آیندهٔ نزدیک را اعلام کرده است. این برنامه‌ها با معرفی یک مدل جدید در اواخر امسال آغاز خواهد شد. این خودرو یک سوپراسپرت V12 تنفس طبیعی هیبریدی خواهد بود که هرچند مشخصات آن فعلاً معلوم نیست ولی به گفتهٔ وینکلمن، از همان … The post سوپرکار V12 جدید...

مدیرعامل لامبورگینی «استفان وینکلمن» در مصاحبه‌ای با اتوکار، برنامه‌های این برند ایتالیایی برای آیندهٔ نزدیک را اعلام کرده است. این برنامه‌ها با معرفی یک مدل جدید در اواخر امسال آغاز خواهد شد. این خودرو یک سوپراسپرت V12 تنفس طبیعی هیبریدی خواهد بود که هرچند مشخصات آن فعلاً معلوم نیست ولی به گفتهٔ وینکلمن، از همان تکنولوژی ابر خازن مدل تولید محدود سیان استفاده خواهد کرد. وی در همین مصاحبه گفته است که لامبورگینی سال آینده دو مدل جدید بر اساس اوروس و اوراکان را هم معرفی خواهد کرد.

سوپرکار V12 جدید لامبورگینی با تکنولوژی هیبریدی سیان در راه است

فعلاً در مورد این دو محصول هم هیچ‌گونه اطلاعاتی منتشر نشده و نمی‌دانیم که مدل جدید اوراکان یک STO اسپایدر خواهد بود یا لامبورگینی ساخت نسخهٔ دیگری از این خودرو را در نظر دارد. بااین‌حال، میدانیم که به این زودی‌ها نباید منتظر معرفی جانشین اوراکان باشیم زیرا این خودرو در سال ۲۰۲۴ پدیدار خواهد شد. کراس‌اوور اوروس اما سال آینده به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه خواهد کرد که این احتمالاً با کمی افزایش قدرت و معرفی یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی همراه خواهد بود.

سوپرکار V12 جدید لامبورگینی با تکنولوژی هیبریدی سیان در راه است

وینکلمن در این مصاحبه در مورد پرچم‌دار لامبورگینی یعنی اونتادور هم حرف‌هایی زده است. به گفتهٔ وی، جانشین این ماشین در سال ۲۰۲۳ با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی معرفی خواهد شد. در این سوپرکار جدید از ابر خازن استفاده نخواهد شد زیرا به گفتهٔ وینکلمن، این سیستم یک پُل تکنولوژی بوده و به‌اندازهٔ کافی سبز نیست که بتواند مقررات سخت‌گیرانهٔ آلایندگی را رعایت کند. به همین دلیل، لامبورگینی در جانشین اونتادور در کنار یک پیشرانهٔ V12 کاملاً جدید، از سیستم پلاگین‌هیبریدی استفاده خواهد کرد.

سوپرکار V12 جدید لامبورگینی با تکنولوژی هیبریدی سیان در راه است

در مورد جانشین اوراکان اما به گفتهٔ وینکلمن، هنوز برای اظهارنظر در مورد حفظ پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 یا تغییر آن زود است. به همین دلیل، وی احتمالاً استفاده از پیشرانهٔ V6 هیبریدی در این خودرو را رد نکرده و گفته است که لامبورگینی قبل از اتخاذ تصمیم در این رابطه، انواع پیشرانه‌ها را بررسی خواهد کرد. وینکلمن در مورد محصول چهارم لامبورگینی هم گفته است که این یک شاسی‌بلند نخواهد بود. به گفتهٔ وی، این خودرو یک ۲+۲ برای رانندگی‌های روزانه خواهد بود؛ بنابراین، محصول چهارم لامبورگینی احتمالاً یک گرند تورر گران‌قیمت است که می‌تواند نسخهٔ مدرن اسپادا باشد. این خودرو با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی پس از سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...