یک فعال سیاسی اصولگرا: جهاد دانشگاهی می‌تواند به تکنولوژی تولید آب دست یابد


یک فعال سیاسی اصولگرا:
جهاد دانشگاهی می‌تواند به تکنولوژی تولید آب دست یابد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: معتقدم یکی از کارهایی که جهاد دانشگاهی به خوبی می‌تواند آن را انجام دهد دستیابی به تکنولوژی تولید آب است که در صورت تحقق آن درآمد بسیار خوبی نصیب کشور خواهد شد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهم‌ترین دستاوردهای چهار دهه گذشته جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در سال‌های اولیه انقلاب در مجموعه دانشگاه تشکیل شد و با استفاده از نیروهای متخصص و متعهدی که در دانشگاه وجود داشتند اقدامات ارزشمندی را برای اعتلای کشور انجام داد و امروز فعالیت بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته به این نهاد انقلابی است.

وی افزود: زمانی که در سال ۱۳۶۶ دانشجوی دانشگاه اصفهان بودم در گوشه‌ای از دانشگاه کارگاهی مشغول فعالیت بود که متعلق به جهاد دانشگاهی بود. در این کارگاه مهندسان جهاد دانشگاهی روی ساخت پهبادها کار می‌کردند و به نتایج خیلی خوبی هم دست پیدا کرده بودند. در آن زمان که جنگ تحمیلی در جریان بود کسی از چگونگی ساخت پهباد مطلع نبود که این نهاد توانست در این زمینه کشور را یاری کند.

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اصفهان، گفت: جهاد دانشگاهی در تولید نرم افزارهای مورد نیاز کشور در آن زمان نقش مهمی ایفا کرد و هم اکنون نیز به یک نهاد بسیار قوی در زمینه دانش و فناوری‌های روز دنیا تبدیل شده است که جا دارد مسئولان کشور بهتر این نهاد و خدمات آن را به مردم معرفی کنند.

قربانی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در چند دهه گذشته در زمینه تربیت کادر توانمند برای اداره مجموعه‌های مختلف خدمات ارزنده‌ای را ارائه داده است و به ویژه در بخش فنی و صنعتی نیروهای متعهد و کار بلدی را پرورش داده است که هر یک از این نیروها در پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف می‌توانند منشأ خیر و برکت باشند.

وی ادامه داد: نهاد خدوم جهاد دانشگاهی نمونه بارز جمله خواستن توانستن است که این مطلب را به خوبی به منصه ظهور رسانده‌اند و در محیط دانشگاه باید این امید را در میان دانشجویان و استادان زنده کنیم که اگر بخواهیم کاری انجام دهیم توان انجام آن کار را برای پیشرفت علمی و فرهنگی کشور داریم. کشورهایی که هم‌اکنون صاحب تکنولوژی هستند دارای نهادهایی شبیه به جهاد دانشگاهی بوده‌اند. نمونه بارز چنین کشوری چین است که در دانشگاه‌های خود روحیه خودباوری را با بهره جویی از چنین نهادهایی در میان دانشجویان نهادینه کرده است.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: در تحقق شعار سال و به منظور رفع موانع تولید، جهاد دانشگاهی می‌تواند با توجه به مأموریت‌هایی که دارد بخشی از این موانع را برطرف کند.

قربانی خاطرنشان کرد: استان اصفهان دارای مشکلات عدیده‌ای مانند معضلات زیست محیطی و کمبود آب است که معتقدم یکی از کارهایی که جهاد دانشگاهی به خوبی می‌تواند آن را انجام دهد دستیابی به تکنولوژی تولید آب است که در صورت تحقق آن درآمد بسیار خوبی نصیب کشور و استان خواهد شد. کشورهایی مانند روسیه، آمریکا و برخی از کشورهای جدا شده از شوروی سابق به دانش تولید آب دست پیدا کرده‌اند که با تلاش جهاد دانشگاهی ایران هم می‌تواند به این دانش دست پیدا کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند