ولایت‌پذیری و ولایت‌محوری پیام غدیر است


ولایت‌پذیری و ولایت‌محوری پیام غدیر است

امام‌ جمعه سلطانیه گفت: ولایت‌پذیری و ولایت‌محوری و سبک زندگی علوی پیام غدیر است.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب شامگاه دیروز (۵ مردادماه) در مراسم یادواره شهدای روستای ویر و رونمایی از کتاب زندگینامه شهدای این روستا با عنوان «سلام بر آنان که زنده‌اند» که در راستای گرامی‌داشت کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن دهه ولایت و امامت، اظهار کرد: حضرت ابراهیم (ع) بعد از سربلندی از ابتلائات و آزمون‌های الهی به مقام امامت رسید و این نشان‌گر جایگاه امامت است.

وی با گرامی‌داشت ۱۸ ذی‌الحجه سال‌روز اعلان امامت و ولایت حضرت علی (ع) و روز عید غدیر، به اهمیت این روز اشاره کرد و افزود: در اهمیت ولایت و امامت، همین بس که خداوند به پیامبر اسلام هشدار می‌دهد که اگر ولایت امیرالمؤمنین (ع) را ابلاغ نکند، رسالت خدا را انجام نداده و در واقع پایان رسالت پیامبر وابسته به ابلاغ ولایت و امامت امیرالمؤمنین علی علیه السلام بود.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر اینکه برای بزرگداشت غدیر نباید به جشن‌های ساده اکتفا شود و بلکه طبق دستور پیامبر در خطبه غدیر، باید ماجرای غدیر حتی برای فرزندان بیان و پیام غدیر به جامعه منتقل شود، ادامه داد: ولایت‌پذیری و ولایت‌محوری و سبک زندگی علوی پیام غدیر است.

این مسئول با تبریک سالروز ولادت امام هادی(ع)، عنوان کرد: تاسیس شبکه وکالت و نصب نمایندگانی از علما و فقها به عنوان نماینده و حلقه اتصال خود و مردم از اقدامات کلیدی حضرت امام هادی (ع) بود.

حسینی‌نسب با بیان اینکه شبکه وکالت در زمان امام حسن عسگری (ع) توسعه یافت و در دوران غیبت ادامه دارد، اضافه کرد: ولایت‌فقیه یادگار ائمه معصومین و تداوم ولایت رسول‌الله است.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به روایتی از امام هادی (ع) که می‌فرمایند «دنیا بازار است، عده‌ای در آن سود می‌برند و عده‌ای ضرر می‌کنند»، متذکر شد: شهدا در بازار دنیا با بذل جان و کسب مقام بهشتی معامله پر سودی با خدا کردند.

وی با یادآوری اینکه ما مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم، با تاکید بر گرامی‌داشت یاد، راه و اهداف شهدا، تصریح کرد: مجالس یادواره یا کنگره شهدا مجلس بیعت با اهداف و آرمان‌های شهدا است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه عزت و اقتدار امروز ما در جهان مرهون مجاهدت‌ها و از جان گذشتگی شهدا است، بیان کرد: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان پیام شهدا است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه برای در امان ماندن از هجمه‌های دشمنان، مطالعه و آشنایی با زندگی‌نامه و وصایای شهدا باید مورد توجه همگان به ویژه نسل جوان قرار گیرد، افزود: ولایت‌مداری، تبعیت از ولی‌فقیه و حفظ حجاب از وصایای شهدا است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از کتاب زندگی‌نامه شهدای ویر با عنوان «سلام بر آنان که زنده‌اند» رونمایی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی