کرونا بیش از پنج میلیارد تومان به اتوبوسرانی بیرجند خسارت زد


کرونا بیش از پنج میلیارد تومان به اتوبوسرانی بیرجند خسارت زد

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: شیوع کرونا در یک سال گذشته پنج میلیارد و 63 میلیون تومان به درآمد اتوبوسرانی شهرداری خسارت وارد کرده است.

یدالله غلامپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خسارت ناشی از کاهش تعداد مسافر در دوران کرونا بوده است.

وی بیان کرد: آمار جابه‌جایی مسافر در شهر بیرجند از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا تیر ۱۳۹۹، ۱۵ میلیون و ۲۶۳ هزار نفر با درآمدزایی هشت میلیارد و ۶۸۱ میلیون تومان بوده است.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان تیر امسال چهار میلیون و ۳۳۰ هزار نفر با درآمدزایی سه میلیارد و ۶۱۴ میلیون تومان جابه‌جا شده‌اند.

وی عنوان کرد: در مجموع بر اثر کرونا ۷۱.۶ درصد کاهش از نظر جابه‌جایی مسافر داشته‌ایم و از نظر درآمدزایی نیز ۵۸.۳ درصد کاهش داشته است.

غلامپور افزود: سه ماه نخست سال جاری ۷۱۰ هزار و ۲۸۶ نفر مسافر در شهر بیرجند جابه‌جا شدند که نسبت به سه ماه نخست سال ۱۳۹۸ یعنی قبل از بحران کرونا ۷۲ درصد کاهش داریم.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی بیرجند بالای ۱۰ سال عمر دارند، یعنی کیفیت لازم را برای ارائه خدمات مطلوب ندارند.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند اضافه کرد: عمر مفید اتوبوس‌ها قبلا ۱۰ سال بود که به توجه به شرایط کشور و ندادن اتوبوس نو به شهرداری‌ها در حال حاضر عمر مفید ناوگان به ۱۵ سال افزایش یافته است.

وی درخصوص گلایه‌مندی برخی شهروندان از تاخیر ناوگان اتوبوسرانی گفت: وضعیت کرونا به گونه‌ای است که وضعیت تصمیم‌گیری برای فعالیت اتوبوس‌ها شناور و مقطعی براساس رنگ‌بندی است.

وی بیان کرد: علت تاخیر اتوبوس‌ها کاهش شدید مسافر در این شرایط قرمز کروناست و در برخی محلات واقعا کاهش شدید مسافر را داریم.

غلامپور افزود: به طور میانگین اکنون ۴۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال هستند و آمار میانگین روزانه جابه‌جایی مسافر ما در حال حاضر ۹ هزار نفر است که قبل از کرونا این رقم ۵۵ هزار نفر بود.

خراسان جنوبی که اردیبهشت امسال پیک چهارم کرونا را پشت سر گذاشت، از تیر امسال وارد خیز پنجم کرونا شد و در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، قاینات، زیرکوه، طبس و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، سربیشه، درمیان و فردوس در وضعیت نارنجی (پرخطر) و بشرویه، خوسف و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها