44 هزار نفر در جنوب کرمان واکسن کرونا دریافت کردند


44 هزار نفر در جنوب کرمان واکسن کرونا دریافت کردند

جیرفت - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: 44 هزار نفر از اهالی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

اصغر مکارم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تزریق واکسن کرونا در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر اساس برنامه واکسیناسیون وزارت بهداشت انجام می شود.

وی تعداد مراکز واکسیناسیون کرونا را در هفت شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۱۱ مرکز برشمرد و اظهار داشت: برای تسریع در روند انجام واکسیناسیون به تعداد مراکز فوریت های پزشکی این منطقه افزوده می شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در ۲ شیفت انجام می شود، ادامه داد: در صورت نیاز، شیفت سوم نیز راه اندازی می شود تا در کوتاهترین زمان ممکن واکسیناسیون انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از کادر درمان بازنشسته برای همکاری داوطلبانه در زمینه سرعت بخشیدن به انجام واکسیناسیون دعوت و راه مقابله با ویروس کرونا را واکسیناسیون عمومی اعلام کرد.

وی به واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال اشاره کرد و گفت: افراد این گروه سنی می توانند با ثبت نام در سامانه برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

مکارم اظهار داشت: مردم به شایعات موجود درباره واکسن کرونا توجه نکنند زیرا در حال حاضر تنها راه کمک برای عبور سالم‌تر و آسان تر از این بیماری واکسیناسیون است.

وی ادامه داد: با تزریق واکسن کرونا، در صورت ابتلا احتمال مرگ کاهش چشمگیری پیدا می کند.

وی با بیان اینکه افزایش سرعت واکسیناسیون، افزایش ایمنی جامعه در مقابل ویروس کروناست، تصریح کرد: در صورت واکسیناسیون سراسری اگر ویروس هم در گردش باشد، میزان مرگ و میر کاهش پیدا می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پیشگیری را بر درمان مقدم دانست و گفت: مردم با تزریق واکسن، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده مداوم از ماسک، شرکت نکردن در مکان های شلوغ و شست و شوی مداوم دست ها از چرخش بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنند.

وی مقابله با ویروس کرونا را نیازمند عزم ملی دانست و بر رعایت مصوبات ستاد کرونا و دستورالعمل های بهد اشتی توسط مردم تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان