خروجی آب مخازن تفت از ورودی آن بیشتر است


خروجی آب مخازن تفت از ورودی آن بیشتر است

یزد- ایرنا- رییس اداره آب و فاضلاب تفت گفت: ورودی آب مخازن در این شهر 107 لیتر بر ثانیه و خروجی آن 170 لیتر بر ثانیه است که در زمان اوج مصرف این مقدار به 196 لیتر می رسد و از این رو مخازن تفت واقعاً خالی است.

مهدی خلاصه زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آب شرب تفت از ۵۴ لیتر بر ثانیه آب انتقالی، ۵۳ لیتر بر ثانیه آن از ۱۰ حلقه چاه و همچنین چهار حلقه چاه استیجاری تأمین می شود و ۶۳ لیتر بر ثانیه کمبود آب نسبت به خروجی مخازن وجود دارد.

وی ادامه داد: هر روز ۴ ساعت آب مشترکان تفت بر اساس برنامه زمان بندی در بین محله های مختلف قطع می شود تا بتوان کمبود آب را بهتر مدیریت کرد.

رییس آب و فاضلاب تفت اضافه کرد: به رغم اجاره ۴ حلقه چاه کشاورزی و اتصال به مخازن در اوج مصرف ولی همچنان با مشکل آب آشامیدنی در شهر مواجه هستیم.

وی با اخطار به مشترکان پر مصرف گفت: تاکنون آب بالغ بر ۲۵ مشترک پرمصرف در شهر تفت قطع شده و به مشترکان دیگر اخطار داده شده است.

خلاصه زاده افزود: آب های فضای سبز شهر تفت که از محل آب شرب تأمین می شد یا آب آشامیدنی برخی پارک ها که دچار شکستگی لوله بود شناسایی و قطع شد.

وی عدم رعایت برخی از شهروندان و مصرف زیاد را عمده دلیل کاهش آب اشاره کرد و یاد آور شد: گزارش هایی مبنی بر استفاده از آب شرب برای آبیاری درختان مشاهده شده که در این وضعیت بحرانی کار درستی نیست.

شهر تفت ۱۰ هزار مشترک آب دارد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران