79 درصد از جمعیت 80 ساله استان مرکزی واکسن کرونا را دریافت کردند


79 درصد از جمعیت 80 ساله استان مرکزی واکسن کرونا را دریافت کردند

اراک - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پشکی اراک گفت: 79 درصد از جمعیت 80 سال به بالا در استان مرکزی واکسن کرونا را دریافت کردند و فراخوان برای واکسینه شدن جاماندگان این گروه‌های سنی به طور مرتب اعلام شده است.

دکتر «بهمن صادقی سده» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۴۷ نفر در استان مرکزی از آغاز واکسیناسیون تاکنون نسبت به دریافت واکسن کرونا عوارض نشان داده‌اند که برای بررسی کارشناسی به کمیته عوارض وزارت بهداشت و درمان گزارش شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: از این تعداد هشت مورد از نظر کمیته دانشگاه علوم پزشکی اراک مرتبط با تزریق واکسن بوده است.

وی توضیح داد: پرونده ۶ مورد فوتی مرتبط با واکسن نیز به ستاد دانشگاه استان مرکزی ارسال شده که در کمیته عوارض بیماری در حال بررسی است که مرگ چهار نفر به علت دریافت واکسن رد شده و ۲ مورد دیگر برای بررسی کارشناسی به کمیته بررسی عوارض واکسن کرونای وزارت بهداشت ارسال شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پشکی اراک گفت: کمیته بیماری کرونا، عوارض را بررسی و نتایج نهایی و کارشناسی را در صورت مرتبط بودن به تزریق، گزارش می‌کند.

تاکنون ۷۹ درصد جمعیت ۸۰ سال به بالا، ۸۴ درصد ۷۵ تا ۷۹ سال، ۸۳ درصد از جمعیت ۷۰ تا ۷۴ سال، ۷۶ درصد از شمار سنی ۶۵ تا ۶۹ سال و ۶۴ درصد جمعیت ۶۰ تا ۶۵ استان مرکزی واکسینه شده‌اند.

شمار جان باختگان کرونا در استان مرکزی تاکنون به ۲ هزار و ۲۲۲ نفر رسیده است.
شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار