کرونا فعالیت مرکز انتقال خون محلات را متوقف کرد


کرونا فعالیت مرکز انتقال خون محلات را متوقف کرد

خمین - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات گفت: مرکز انتقال خون این شهرستان از روز سه‌شنبه ( پنجم مردادماه جاری) تا اطلاع ثانوی به علت وضعیت حاد بیماری کووید 19 تعطیل شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات، دکتر « مهدی قلیچ خانی» افزود: با توجه به وخامت پیک پنجم کرونا و به منظور حفظ سلامتی شهروندان مرکز انتقال خون این شهرستان تعطیل شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۲ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان امام خمینی(ره) محلات بستری هستند، اظهار داشت: ۳۵ بیمار در بخش کرونا و ۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تنها بیمارستان شهرستان محلات بستری هستند.
قلیچ خانی با هشدار وضعیت بد ابتلا به کووید ۱۹ در محلات بیان کرد: روزانه بیش از ۵۰ آزمایش کرونا در این شهرستان مثبت گزارش می‌شود و به‌طور میانگین روزی یک بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست می‌دهد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات افزود: افزایش مراجعان سرپایی نشان دهنده افزایش بیماران کووید ۱۹ بستری در یک تا ۲ هفته آتی است.
قلیچ خانی اظهار داشت: اکنون دوران خودمراقبتی و آگاه‌سازی است و هر فرد باید از خود و اطرافیانش مراقبت کند و با مشاهده علائمی مانند گلودرد، تب، بی‌حالی، کسالت، کوفتگی و آبریزش‌ بینی خود را قرنطینه کند.
وی تاکید کرد: با توجه به فصل تابستان و افزایش دورهمی‌ها و جشن‌های عروسی، شهروندان رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل ماسک زدن، دوری از تجمع و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند چراکه سرعت انتقال سویه دلتا بیشتر است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از روزیکشنبه تا چهارم مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱ هزار و ۸۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۵۶۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۷۲۳ هزار و ۲۴۶ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۹ هزار و ۱۲۲ نفر رسید.

تا کنون سه میلیون ۲۷۴ هزار و ۳۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد