منابع ابلاغی اشتغال مددجویان بهزیستی زنجان رشد یافت


منابع ابلاغی اشتغال مددجویان بهزیستی زنجان رشد یافت

زنجان - ایرنا - سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیر دولتی بهزیستی استان زنجان گفت: امسال از محل بند ب تبصره 16 قانون بودجه کشور و اعتبار ابلاغی بانک مرکزی مبلغ 33 میلیارد تومان برای اشتغالزایی مددجویان این نهاد ابلاغ شده که این میزان در سال گذشته 23 میلیارد تومان بود.

حسین باقری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش ۱۰ میلیارد تومانی اعتبار اشتغال مددجویان استان امسال نسبت به سال گذشته افزود: این میزان تخصیص اعتبار ازسوی بانک های عامل برای اشتغالزایی مددجویان چشم اندار بهتری را مهیا می کند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹برای ۶۷۲ مددجوی بهزیستی اشتغال ایجاد شد که از این تعداد ۳۳۶نفر از افراد تحت پوشش مناطق روستایی و ۳۳۶ نفر برای مناطق شهری بود که از این تعداد ۱۱۲نفر از طریق منابع CBR,گروههای همیار، مراکز غیردولتی، پرداخت مشوق های بیمه ای، تسهیلات بلاعوض به اشتغال رسیده اند.

این مسوول ادامه داد: در سال ۹۸، برای ۶۲۳ نفر شامل ۳۳۰ نفر مددجوی تحت پوشش شهری و ۲۹۳ نفر از ساکنان در روستا ایجاد اشتغال شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۵۸۳ نفر نیز تسهیلات قرض الحسنه اشتغال دریافت کردند، اظهار داشت: بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان حق بیمه خویش فرمایی، کارفرمایی و جبران عدم کارآیی به افراد تحت پوشش جهت صیانت از شغل و تثبیت اشتغال های ایجاد شده پرداخت شده است.

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی بهزیستی استان زنجان ادامه داد: بهزیستی با توجه به شرایط جسمانی مددجویان مبلغی را نیز به عنوان جبران عدم کارآیی به کارفرمایان می‌پردازد که اگر مددجویی مشکل جسمانی دارد به کارفرما تزریق می‌ کند که در سال گذشته بیش از ۳۶۰ میلیون تومان به واجدین شرایط پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی سازمانی حمایتی –تخصصی است که امروز با توجه به گسترش فعالیت ها و اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولین تبدیل به سازمانی پرسشگر و مطالبه گر شده که تلاش می کند خدمات خود را ضمن شفاف سازی و در دسترس قرار دادن امکانات جهت جامعه هدف خود، تخصصی و به روز ارائه کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا