ساکنان جزیره هندورابی علیه کرونا واکسینه شدند


ساکنان جزیره هندورابی علیه کرونا واکسینه شدند

کیش - ایرنا - رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: ساکنان بالای 18 سال جزیره هندورابی با استفاده از واکسن ایرانی کوو ایران برکت علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

محمدرضا رضانیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای واکسینه ساکنان جزیره های خلیج فارس یک گروه چهار نفره مرکز توسعه سلامت طی یک روز به جزیره هندورابی اعزام شدند.

وی اضافه کرد: این تیم با حضور در جزیره هندورابی بعد از انجام تست رپید برای افراد مشکوک به کرونا و انجام اقدامات مراقبتی و آموزشی، افراد ۱۸سال به بالا ساکن در این جزیره را واکسینه کردند.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش یادآور شد: در این طرح ۳۸ نفر از افراد ۱۸ سال به بالای جمعیت ۱۳۰ نفری این جزیره مرحله اول واکسن خود را از نوع ایرانی کوو ایران برکت دریافت کردند.

جزیره هندورابی یکی از جزایر ایرانی خلیج‌فارس بوده و از توابع بخش کیش شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است و ۱۳۰ نفر جمعیت دارد.

طبق دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی طرح واکسینه ساکنان ۱۸ سال به بالای جزایر خلیج فارس از ۲۴ تیر ماه آغاز شده است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ یکشنبه سوم تیر در این جزیره ۶ هزار و ۱۸۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای حدود ۶۶ نفرآنان در ۲۴ ساعت منتهی به بامداد یکشنبه تایید شد.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...