ظرفیت دستگاه‌های اکسیژن ساز علوم پزشکی ایرانشهر به 3 برابر افزایش یافت


ظرفیت دستگاه‌های اکسیژن ساز علوم پزشکی ایرانشهر به 3 برابر افزایش یافت

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: با هدف ارائه خدمات مطلوب به بیماران ظرفیت دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه از یکهزار و ٩٩٠ لیتر به بیش‌از 6 هزار و ١٩٠ لیتر افزایش یافته است.

دکتر کامران کردی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش ظرفیت دستگاه‌های اکسیژن ساز مراکز درمانی جنوب سیستان و بلوچستان اظهارداشت: نخستین اولویت و برنامه ما در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ارتقای زیرساخت‌ها و تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی و بهداشتی جنوب استان است.

وی افزود: با توجه به افزایش شاخص‌های جمعیتی در جنوب سیستان و بلوچستان برای کاهش مشکلات حوزه درمان طی ۹ماه اخیر همه تلاش ما ارتقای مراکز درمانی بوده تا مردم دسترسی راحت‌تری به امکانات داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: کمبود امکانات باعث شده تا مردم برای درمان بیماری به استان‌های همجوار مراجعه کنند که این مساله برای آنها علاوه‌بر بعد مسافت، هزینه‌های گزافی را تحمیل کرده است.

وی اظهارداشت: توسعه تجهیزات پزشکی همگام با افزایش شاخص‌ها همراه خواهد بود و امیدواریم بتوانیم خدمات مطلوبی را به مردم ارائه دهیم.

کردی بیان کرد: با توجه به شیوع اپیدمی کرونا و افزایش مبتلایان یکی از نیازهای مراکز درمانی دستگاه اکسیژن ساز است که با پیگیری‌های انجام شده تاکنون توانسته‌ایم تعداد این دستگاه‌ها را افزایش دهیم.

وی افزود: در ۹ماهه اخیر ظرفیت دستگاه‌ها از یک‌هزار و ۹۹۰ لیتر به ۶ هزار و ۱۹۰ لیتر در مراکز درمانی جنوب سیستان و بلوچستان رسیده و با توجه به همکاری خوب وزارت بهداشت توانستیم چهار هزار و ۲۰۰ لیتر به ظرفیت اکسیژن مراکز درمانی اضافه کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: اعتبار تخصیص داده شده برای خرید این دستگاه‌ها ۱۷۰میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی اظهارداشت: هم‌اینک بیمارستان خاتم الانبیا(ص) ایرانشهر از ۸۵۰ لیتر به ۲۰۵۰ لیتر، بیمارستان امام علی چابهار (ع) از۶۰۰ لیتر به ۱۲۰۰لیتر، بیمارستان محمد رسول الله (ص) نیکشهر از ۱۸۰ به ۷۸۰ لیتر، بیمارستان ولایت راسک از ۱۲۰ به ۷۲۰ لیتر و بیمارستان ایران ایرانشهر از ۴۴۰ لیتر به ۱۶۴۰ لیتر افزایش طی ۹ماه اخیر داشته است.

کردی بیان کرد: این افزایش ظرفیت رشد چشمگیری در خدمت رسانی به مردم داشته و بار مشکلات حوزه درمان را کاهش داده و امروز شاهد رفع نواقص در جنوب سیستان و بلوچستان هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!