بعد از مثبت شدن تست کرونا چه باید کرد؟


بعد از مثبت شدن تست کرونا چه باید کرد؟

ممکن است شما تست COVID-19 داده باشید و با کمال تعجب متوجه شوید جواب تست مثبت است. با گذشت بیش از یک سال از بروز همه‌گیری کرونا، مثبت شدن تست کرونا می‌تواند احساس ترس در وجود شما بیاندازد. رابین کلمن، یکی از بنیانگذاران Contakt World و سردبیر انتشارات دانشگاه جان هاپکینز می‌گوید: «اگر تست COVID-19 […] نوشته بعد از مثبت شدن تست کرونا چه باید کرد؟...

رابین کلمن، یکی از بنیانگذاران Contakt World و سردبیر انتشارات دانشگاه جان هاپکینز می‌گوید: «اگر تست COVID-19 شما مثبت شده است، یا اگر والد هستید و فرزندتان نیز آزمایش مثبت دارد، روز پراسترسی خواهید داشت.» به عبارت دیگر، بهتر است قبل از اینکه دیر شود، آمادگی لازم را داشته باشید.

کلمن به این نکته اشاره کرده که مهم نیست چقدر مواظب هستید یا واکسینه شده‌اید؛ در حال حاضر همیشه احتمال ابتلا به COVID-19 وجود دارد و باید آمادگی لازم را داشته باشید.

مرحله 1: به خانه بروید یا در خانه بمانید

به محض دریافت تست مثبت COVID-19 اگر در خانه نیستید، به خانه بروید. اگر در محل کار یا مکان عمومی دیگری هستید، اقدامات احتیاطی مانند پوشیدن ماسک، دستکش و فاصله گرفتن اجتماعی از دیگران را رعایت کنید. سعی کنید بدون توقف در جایی دیگر، به خانه برسید. اگر با افراد دیگر زندگی می‌کنید، آنها را تشویق کنید تا در خانه بمانند.

دستورالعمل‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ویروسی برای قرنطینه بیماران مبتلا به COVID-19 شامل موارد زیر است:

حداقل تا 10 روز از زمانی که متوجه شدید به ویروس کرونا مبتلا هستید، خود را قرنطینه کنید. اگر تا 24 ساعت بدون تب یا بدون استفاده از داروهای کاهش‌دهنده تب، بگذرد، در حال بهبودی هستید.

موسسه CDC خاطرنشان کرده که از دست دادن بویایی و چشایی می‌تواند مدت‌ها بعد از بهبودی شما، ادامه داشته باشد.

بعد از مثبت شدن تست کرونا چه باید کرد؟

بعد از مثبت شدن تست کرونا چه باید کرد؟مرحله 2: فرزندان خود را از مدرسه خارج کنید

در صورت مثبت شدن تست کرونا یکی از اعضای خانواده، افرادی که واکسینه نشده‌اند، باید در قرنطینه باشند زیرا در معرض مستقیم ویروس قرار گرفته‌اند. این قاعده راجع به کودکان نیز صادق است.

اگر کودک شما به مدرسه حضوری می‌رود، لازم است که او برای دو هفته در قرنطینه قرار گرفته و به معلمان و دیگر همکلاسی‌هایش اطلاع‌رسانی شود.

مرحله 3: اطلاع رسانی به افراد فراموش نشود

کلمن می‌گوید به محض این که جواب آزمایش تست شما مثبت شد، اسامی افرادی را که اخیرا با آنها وقت گذرانده‌اید، یادداشت کنید. اگر همراه با شخصی بیش از چند دقیقه در یک فضای بسته تنفس کرده‌اید، لازم است سریعا با ایشان تماس بگیرید.

برای از قلم نیفتادن افراد، می‌توانید آنها را به محل‌هایی که در آن رفت و آمد دارید تقسیم کنید، از جمله خانه، محل کار، مدرسه، مکان‌های تفریحی.

کلمن افزود: «افرادی که بیشترین وقت خود را با آنها می‌گذرانید، بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرند و این بسیار مهم است که همه افراد خانه آزمایش کرونا بدهند و قرنطینه شوند.»

هیچ دلیلی برای خجالتی بودن وجود ندارد، به مردم اجازه دهید بدانند که شما COVID-19 دارید. این به آنها فرصت می‌دهد تا عزیزان خود را ایمن‌تر نگه دارند.

مرحله 4: در صورت لزوم از دیگران کمک بگیرید

از دوستان و اعضای خانواده خود بپرسید که آیا در دسترس و مایل به کمک هستند. اگر خیلی بیمار شوید، کدام یک از آنان می‌توانند مسئولیت مراقبت از سایر اعضای خانواده‌تان را به عهده بگیرند؟ از این افراد در صورت نیاز کمک بگیرید.

به طور کلی، بهتر است افراد مسن را از COVID-19 دور نگه دارید، بنابراین مادربزرگ و پدربزرگ نباید جزو لیست اولین تماس شما باشند. اگر خواهر و برادر، دوستان خوب، همسر یا حتی همکارانی دارید که مایل به کمک هستند، ابتدا از آنها درخواست کنید.

دکتر سانبورن به والدین و سرپرستان یادآوری می‌کند که به خود نیز توجه داشته باشند: «اگرچه طبیعی است که قبل از خود به کودکتان فکر کنید، اما باید به یاد داشته باشید که مایعات بنوشید. اگر واقعا احساس خوبی ندارید، استراحت کنید و به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.»

وی ادامه داد: «اگر از خود مراقبت نکنید و در نهایت واقعا بیمار باشید، کمک چندانی به خانواده خود نخواهید کرد.»

بعد از مثبت شدن تست کرونا چه باید کرد؟

بعد از مثبت شدن تست کرونا چه باید کرد؟مرحله 5: بیماری خود را برای بچه‌های خود توضیح دهید

ممکن است گفتن اینکه مبتلا به COVID-19 هستید، برای کودکانتان بسیار سخت باشد؛ مخصوصا اگر بچه‌هایتان از اسم این بیماری می‌ترسند.

بهتر است برای کودکان کوچک‌تر، از کلمه "کرونا" به هیچ‌وجه استفاده نشود و بیماری را به عنوان سرماخوردگی معرفی کنید. اگر کودکان مستقیما از شما بپرسند که آیا به COVID-19 مبتلا هستید، دروغ نگویید.

برای کودکان بزرگ‌تر، به ویژه آن‌هایی که ممکن است بیشتر با ماسک و فاصله اجتماعی آشنایی داشته باشند، بهتر است صادقانه درباره اوضاع پیش آمده صحبت کنید. همچنین مطمئن شوید که فرزندان شما می‌فهمند هرچه افراد بیشتر به اصول خانه‌نشینی پایبند باشند، سریع‌تر اوضاع خانواده به وضع عادی خود باز می‌گردد.

مرحله 6: از وسائل مورد نیاز خود فهرست تهیه کنید

پس از مثبت بودن تست COVID-19‌، باید برای مدتی در خانه بمانید. در چنین شرایطی، تهیه لوازم ضروری آشپزخانه و حمام و همچنین سایر ملزومات توصیه می‌شود. تمام اقلام مورد نیاز دو هفته آینده را برای خود و اعضای خانواده یادداشت کنید.

اگر دسته‌بندی کنید راحت‌تر است: مواد غذایی، مایعات، دارو، مواد بهداشتی، محصولات کاغذی مانند دستمال توالت، محصولات شوینده و....

مرحله 7: کالاهای ضروری را از طریق تحویل درب منزل سفارش دهید

اگر شما به اپلیکشین‌های مخصوص دسترسی دارید، به راحتی از آن طریق سفارشات خود را ثبت کنید. اگر به این گزینه دسترسی ندارید، بهترین راه این است که شخصی خرید شما را انجام دهد و آن را پشت درب منزل شما بگذارد.

بعد از مثبت شدن تست کرونا چه باید کرد؟

بعد از مثبت شدن تست کرونا چه باید کرد؟مرحله 8: سعی کنید در خانه از خود مراقبت کنید.

اگر بیماری کرونای شما خفیف است، می‌توانید بیماری را در خانه با استراحت کردن، نوشیدن مایعات و داروهای بدون نسخه سرماخوردگی و تب درمان کرد.

خوردن غذاهای مقوی، حتی در زمانیکه اشتها ندارید، نیز بسیار مهم است. با مخلوط کردن میوه‌ها و سبزیجات برای خود اسموتی درست کنید. این اسموتی‌ها، کالری مورد نیاز شما را در صورت عدم تمایل به غذا، تامین می‌کنند. برای کالری و سیری بیشتر می‌توانید پودر پروتئین اضافه کنید.

مرحله 9: اگر علائم بدتر شد، به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید

مثبت شدن تست کرونا، همیشه به این معنا نیست که شما باید به بیمارستان بروید و بستری شوید؛ اما همیشه با مراکز بهداشت نزدیک به منزل خود، در ارتباط باشید.

اکثر افراد، قادر به درمان علائم COVID-19 خود در خانه هستند، اما اگر علائم شدید یا ناگهانی از جمله مشکلات تنفسی، درد مداوم یا فشار در قفسه سینه، سردرگمی جدید یا تغییر وضعیت ذهنی، عدم توانایی بیدار شدن یا بیدار ماندن را تجربه می‌کنید؛ ضعف یا تغییر رنگ لب و صورت مایل به آبی دارید، خیلی سریع به دنبال فوریت پزشکی باشید.

از گزینه‌های درمانی خود آگاه شوید و از پزشک خود بخواهید هر آنچه را که متوجه نمی‌شوید، به طور کامل برای شما توضیح دهد.

بعد از مثبت شدن تست کرونا چه باید کرد؟

بعد از مثبت شدن تست کرونا چه باید کرد؟مرحله 10: اجازه دهید احساس غم و ناراحتی داشته باشید

در نهایت، مثبت شدن تست کرونا می‌تواند احساس بسیار ناخوشایندی در شما ایجاد کند. آلیزا برمن، یک مددکار اجتماعی بالینی دارای مجوز و بنیانگذار مرکز برمن بیان کرد:

هر کسی که آزمایش COVID-19 مثبت داشته باشد، باید آمادگی لازم را برای مراحل غم و اندوه باشد شوک و انکار، درد و گناه، عصبانیت، شرم و افسردگی را داشته باشد.

برمن ادامه داد: «انجام کارهای ضروری حین داشتن احساسات ناخوشایند، چالش برانگیز است. وی تاکید کرد که بیماری خود را جدی بگیرید و از دستورالعمل‌های بهداشت عمومی پیروی کنید.»

بعد از مثبت شدن تست کرونا چه باید کرد؟

بعد از مثبت شدن تست کرونا چه باید کرد؟

برمن همچنین افزود: «در حالی که بخشی از نبرد اصلی، شکستن فیزیکی بیماری COVID است، اما نیمه دیگر در مورد حفظ قدرت ذهنی و سلامت روان شما است.»

وی ادامه داد: «زمانی که در قرنطینه و انزوا هستید، مکالمه تلفنی با بقیه افراد و ابراز احساسات در مورد تشخیص و مراقبت از سلامتی جسمی، به سلامت ذهنی شما کمک می‌کند.»

به یاد داشته باشید که سندروم بعد از کرونا در زنان شایع‌تر است.

اگر قبلا بیماری COVID-19 داشتیم، آیا بازهم باید واکسینه شویم؟

بعد از مثبت شدن تست کرونا چه باید کرد؟

بعد از مثبت شدن تست کرونا چه باید کرد؟

کارشناسان بهداشت توصیه می‌کنند که افرادی قبلا هم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، باید واکسینه شوند. زیرا آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده محافظتی که بدن شما به دلیل عفونت تولید می‌کند، برای همیشه دوام ندارند.

راسل افزود که اگر سطح آنتی‌بادی به سطح بسیار پایین رسیده باشد، خطر عفونت مجدد وجود دارد. واکسینه شدن شما را در مقابل عفونت‌های شدید محافظت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق