جهش قیمت بیت‌کوین در پی انتشار آگهی استخدام آمازون


شرکت تجارت الکترونیک آمازون در یک آگهی استخدام جدید در پی جذب کارشناس رمز ارزها و بلاک‌چین برآمده است که این اقدام جهش قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال را در پی داشته است. آمازون در توضیح شغل آگهی شده گفت فرد مورد نظر قرار است نحوه پرداخت مشتریان با استفاده از رمز ارزها را بررسی کند. قیمت بیت‌کوین روز دوشنبه به بیش...

شرکت تجارت الکترونیک آمازون در یک آگهی استخدام جدید در پی جذب کارشناس رمز ارزها و "بلاک‌چین" برآمده است که این اقدام جهش قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال را در پی داشته است.
آمازون در توضیح شغل آگهی شده گفت فرد مورد نظر قرار است نحوه پرداخت مشتریان با استفاده از رمز ارزها را بررسی کند.
قیمت بیت‌کوین روز دوشنبه به بیش از ۳۹ هزار دلار رسید که بیشترین رشد این رمز ارز طی هفته‌های اخیر بوده است.
هر چند گمانه زنی درباره احتمال پذیرش رمز ارزها در خرید مشتریان از آمازون ادامه دارد، اما این شرکت هنوز تایید نکرده که این نوع ارز را در معاملات خود در آینده قبول خواهد کرد.
فردی که قرار است در آمازون استخدام شود باید دانش عمیقی درباره رمز ارزها داشته باشد و بر اساس سیاست های آمازون استراتژی‌ها را تدوین کند.
با انتشار گسترده این آگهی در سایت‌های مرتبط با رمز ارزها و شبکه‌های اجتماعی، بعضی رسانه‌ها از جمله روزنامه صبح لندن به نقل از منابعی گفته آمازون در آینده نزدیک بیت‌کوین را به عنوان روشی برای پرداخت به رسمیت خواهد شناخت.
به نقل از نماینده آمازون گفته شد: "ما از ابتکاراتی که در فضای رمز ارزها در جریان است الهام گرفته‌ایم و می‌خواهیم ببینیم چنین چیزهایی در آمازون چه شکلی خواهد داشت."
او همچنین گفت: "ما معتقدیم آینده بر اساس فن‌آوری‌هایی که پرداختهای مدرن، سریع و ارزانی را میسر کند، ساخته خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم این آینده را در سریع‌ترین زمان ممکن به مشتریان آمازون برسانیم."
هفته پیش ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت خودروی برقی تسلا گفته بود ممکن است این خودروساز در آینده‌ای نزدیک دوباره بیت‌کوین را به عنوان روش معتبری برای خرید خودرو قبول کند.
بالاترین ارزش بیت‌کوین به نیمه آوریل امسال بازمی‌گردد که قیمت آن از ۶۳ هزار دلار عبور کرد البته بعدا به دلیل عقب نشینی شرکت تسلا در پذیرش آن به دلیل نگرانی‌های "اقلیمی" باعث افت آن شد.
مدتی پیش هم السالوادور به عنوان اولین کشور جهان مبادلات مالی برای خرید کالاها و خدمات با رمز ارز بیت‌کوین را به رسمیت شناخت و آن را قانونی اعلام کرد.
اقدام السالوادور در حالیست که بعضی دولتها با احساس خطر از رواج بیت‌کوین در پی ایجاد رمز ارز ملی خود هستند؛ از جمله بریتانیا که از طرحی برای انتشار "بریت‌کوین" خبر داده است.
رمز ارزها تحت نظارت نهادهای مالی و بانکی خاصی نیستند از همین رو می‌توانند بسیاری از نهادهای ناظر را دور بزند که همین مایه نگرانی بانکهاست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد