فنی وحرفه ای خواهران گناوه فراتر از تعهدات خود عمل کرد


فنی وحرفه ای خواهران گناوه فراتر از تعهدات خود عمل کرد

گناوه - ایرنا - رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گناوه گفت: این مرکز در سه ماه اول امسال با عملکرد 33 هزار و 925 نفر ساعت آموزش بیش از سقف تعیین شده و فراتر از تعهدات خود عمل کرد.

حمیده سراجی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: میزان دوره‌های برگزار شده به تعداد کارآموز و تعداد ساعت آموزش داده شده به نسبت کل ۲۵ درصد بیشتر از تعهد در نظر گرفته شده بوده است و به ۱۲۵ درصد رسید.

وی اظهارداشت: فناوری اطلاعات، صنایع دستی، امور مالی و بازرگانی و کشاورزی از عمده دوره‌های آموزشی در این شهرستان است.

سراجی بیان کرد: این مرکز در سال گذشته نیز با برپایی چهار کارگاه آموزشی فعال در شهر گناوه، یک مرکز شعب شهری در بندرریگ و یک مرکز روستایی در چهارروستایی شامل فناوری اطلاعات، صنایع دستی، پوشاک، امور مالی و بازرگانی توانست به رغم شیوع ویروس کرونا عملکرد آموزشی خود را از طریق برگزاری دوره‌های نیمه حضوری به نحو احسن پوشش دهد.

وی به همکاری این مرکز با نهاد ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح پایلوت کشوری آموزش زنان سرپرست خانوار در قالب تفاهم نامه همکاری با بهزیستی و آموزش مددجویان کمیته امداد بندرریگ در بخش شهری و روستایی و ارتباط تنگاتنگ آموزشی با دانشگاه‌ها از عمده همکاری‌های صورت گرفته است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گناوه اظهارداشت: سازمان فنی و حرفه ای حلقه مفقوده‌ای است که با توجه بیشتر و بها دادن و شناساندنش به آحاد مردم و روی آوری جوانان به سمت مهارت آموزی و تخصص در فنون مختلف می‌توان مشکلاتی همچون بیکاری و فقر را ریشه کن کرد و رونق تولید و خودکفایی را گسترش داد و تحولی عظیم در رشد و ارتقای همه جانبه جامعه رقم زد.

وی بیان کرد: حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال و کار آفرینی در سایه تربیت نیروی کار ماهر و مرتبط به نیاز بازار کار محقق خواهد شد که این وظیفه خطیر بر عهده سازمان آموزش و فنی و حرفه ای کشور است.

سراجی گفت: مهارت آموزی و کارآفرینی پیوند ناگسستنی با یکدیگر دارند و به عنوان یک پدیده نوین نقش موثری در توسعه اقتصادی کشورها ایفا می‌کنند.

وی با گرامیداشت ۶ مردادماه روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای ادامه داد: توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی با ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصت‌های شغلی پایدار و اطلاع رسانی، هدایت و فراگیر کردن هرچه بیشتر آموزش‌های مهارتی در سطوح مختلف از عمده هدف اجرای برنامه‌های متنوع در هفته ملی مهارت در این شهرستان بوده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای خواهران گناوه گفت: تعداد ۹ آموزشگاه آزاد در ۱۵ رشته آموزشی در این شهرستان فعالیت دارند.

وی افزود: باتوجه به ه عملکرد آموزشی بالای آموزشگاه‌ها و راهیابی کارآموزان به مرحله کشوری المپیاد ملی مهارت، در زمان حاضر سه آموزشگاه جدید نیز در حال تاسیس و راه‌اندازی هستند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع و دارای دو مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران و خواهران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس