استمداد از نیروهای داوطلب برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون در جنوب کرمان


استمداد از نیروهای داوطلب برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون در جنوب کرمان

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با ابراز تاثر از آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در جنوب کرمان، همکاری داوطلبان حوزه بهداشت و درمان را برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون خواستار شد.

دکتر "اصغر مکارم" در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در جنوب کرمان اظهار کرد: بیش از دو ماه درگیر موج پنجم کرونا هستیم و ۷۰ درصد فوتی های ناشی از کرونا در منطقه طی سه ماه اخیر اتفاق افتاده است.
وی ضمن ابراز تاسف از مرگ تعدادی از بیماران کرونایی در جنوب کرمان افزود: با توجه به جنس بیماری آماری از فوت بیماران مبتلا به کرونا را داشتیم که این باعث تأسف است و مردم باید برای حفظ جان خود و اطرافیانشان بیش از پیش نکات بهداشتی را رعایت کنند.
مکارم با اشاره به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم برای عبور کم عارضه تر از موج حاکم بر منطقه جنوب کرمان تصریح کرد: رعایت فاصله اجتماعی، شستشوی دست‌ها و استفاده از ماسک همچنان پابرجا است و به اجبار باید شیوه زندگی را تغییر دهیم؛ تجمع در مراسم عزا و عروسی و مهمانی ها باید حذف شود و تبریک و تسلیت ها به فضای مجازی منتقل شود در غیر این صورت شاهد افزایش مرگ و میرهای ناشی از کرونا خواهیم بود.
وی با بیان اینکه سویه جدید کرونا از نظر انتشار بیماری و مرگ بیماران سرعت بالایی دارد و افراد در سنین پایین را نیز درگیر می کند، اظهار کرد: تاکنون ۴۴ هزار نفر در جنوب کرمان یک یا دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و در حال حاضر هم افراد بالای ۵۰ سال می توانند با ثبت نام در سامانه سلامت برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه مردم به شایعات درباره واکسن کرونا توجه نکنند، گفت: در حال حاضر تنها راه کمک برای عبور سالم‌تر و آسان تر از بیماری کرونا واکسیناسیون است که در صورت ابتلا احتمال مرگ کاهش چشمگیری خواهد داشت.
وی ضمن تاکید بر مراجعه به موقع و بر اساس نوبت افراد بالای ۵۰ سال به مراکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن کرونا گفت: لازم است همگی قبل از مراجعه حتما در سامانه ثبت نام کنند تا با تجمع و شلوغی مراکز واکسیناسیون محلی برای انتقال ویروس نباشد.
مکارم از فعالیت ۱۱مرکز واکسیناسیون کرونا در جنوب کرمان خبرداد و افزود: مراکز فوریتهای پزشکی منطقه هم برای تسریع روند دریافت واکسن کرونا تجهیز و به این مراکز افزوده خواهد شد.
وی ضمن درخواست همکاری داوطلبانه کادر درمان بازنشسته برای سرعت بخشیدن به انجام واکسیناسیون افزود: در حال حاضر واکسیناسیون طی دو شیفت انجام می شود و در صورت نیاز شیفت سوم هم راه اندازی می شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن واکسیناسیون مردم عزیز منطقه انجام شود.
وی عوارض واکسن کرونا را هم مانند سایر واکسن ها عنوان کرد و گفت: دریافت کنندگان واکسن ممکن است عوارض اندکی مانند درد عضلات داشته باشند که برطرف می‌شود و اگر در موارد نادر عوارض شدیدتری داشتند حتما باید به پزشک مراجعه کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزایش سرعت واکسیناسیون را افزایش ایمنی در مقابل ویروس کرونا دانست و گفت: با انجام واکسیناسیون، اگر ویروس هم در گردش باشد میزان مرگ و میر کاهش خواهد داشت.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس