مهارت‌آموزی پنج هزار نفر با همکاری سازمانهای بین‌المللی در خراسان رضوی


مهارت‌آموزی پنج هزار نفر با همکاری سازمانهای بین‌المللی در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: بیش از پنج هزار نفر در این استان با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی و سازمانهای بین المللی تا کنون مهارت‌های فنی را فرا گرفته‌اند.

همکاری خراسان رضوی با سازمانهای بین‌المللی آموزش ۵ هزار نفر را رقم زد

افشین رحیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب افزود: این اداره کل هم اکنون با ۹ مجموعه و سازمان بین المللی همکاری دارد که در قالب آنها به اتباع خارجی و نیز اتباع ایرانی آموزش فنی و مهارتی ارائه می‌دهد.

وی همکاری با سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل( UNIDO ) برای تجهیز و راه اندازی انستیتو مصنوعات چرمی و همکاری با برنامه پیشرفت موسسه همکاری اقتصادی (SEQUA )در ارائه مدل آموزش دوگانه و سازمان توسعه ملل متحد (UNDP ) برای آموزش دوره‌های آموزشی محافظت از لایه ازن را از جمله این همکاریها دانست.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با مجموعه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR)، سازمان پناهندگان دانمارک(DRC )، سازمان پناهندگان نروژ(NRC )، سازمان پناهندگان دانمارک(DRC )، ریلیف اینترنشنال(RELIFE International ) و کشور آلمان هم دراین زمینه همکاری دارد.

رحیمی افزود: در آموزشهای مهارتی ارائه شده تعداد سه هزار و ۹۱۷ نفر اتباع خارجی تحت آموزش قرار گرفتند و تا کنون ۲۵درصد تعهد آموزشی در این بخش به سازمانهای مذکور اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه خراسان رضوی از جمله استانهای موفق کشور در زمینه همکاری با سازمانهای بین‌المللی در این زمینه است.

هم اکنون تعداد ۹۹۰ آموزشگاه آزاد و ۴۹ مرکز دولتی در استان خراسان رضوی آموزش مهارتهای فنی و حرفه‌ای را بر عهده دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس