دانش آموزان البرز در مسابقات کشوری قرآن هفت رتبه کسب کردند


دانش آموزان البرز در مسابقات کشوری قرآن هفت رتبه کسب کردند

کرج - ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پروورش البرزگفت: دانش آموزان این استان در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزی کشور ،هفت رتبه برتر در بخش آوایی کسب کردند.

فرشته فهمیده روزسه شنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: علی واحدی کهورین از دانش آموزان پایه هشتم آموزشگاه شهید مطهری آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در رشته قرائت تحقیق موفق به کسب رتبه دوم شد.

وی خاطرنشان کرد: رضا زمانی دانش آموز پایه دهم آموزشگاه شهدای دانش آموز شهرستان اشتهارد در رشته اذان رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

وی بیان داشت: نادیا عابدینی ازآموزشگاه حضرت معصومه (س) در دوره اول متوسطه آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم حائز رتبه اول کشوری شد.

فهمیده تصریح کرد: دانش آموزان معصومه تهوری نیز ازآموزشگاه شهید بهشتی آموزش و پرورش ناحیه دو کرج در رشته حفظ ۲۰ جزء و زهرا ساعدی از آموزشگاه شهید مجید کلانتری ازآموزش و پرورش ناحیه یک کرج دررشته حفظ ۱۰ جزء به ترتیب رتبه اول و سوم مسابقات کشوری را به دست آوردند.

وی ادامه داد: فاطمه رمضانی و مائده جودت از دانش آموز پایه هشتم و نهم آموزشگاه حضرت معصومه (س) آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج در رشته قرائت تحقیق به ترتیب رتبه سوم و چهارم را کسب کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پروورش البرز با بیان اینکه این مسابقات با رویکرد ترویج عمومی فرهنگ قرآنی دربین دانش آموزان برگزارمی شود، افزود: ۷۴ دانش آموز این استان به سی و نهمین دوره مسابقات مرحله کشوری قرآن، عترت و نماز راه یافتند.

وی گفت: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش آوایی در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل‌خوانی، حفظ عمومی (۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ جزء و حفظ کل)، اذان و مداحی و در بخش پژوهشی در رشته‌های نهج‌البلاغه، انشاء و احکام نماز، تفسیر و صحیفه سجادیه است.

فهمیده یادآورشد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله استانی و با توجه به زیست بوم جدید در شرایط کرونایی به صورت مجازی و با همکاری داوران و عوامل اجرایی با شرکت یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دوره اول و دوم متوسطه برگزار شد.

وی تاکید کرد: در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز استان البرز در مرحله آموزشگاهی ۸۰ هزار نفر شرکت کردند.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا