واقعه غدیر در همدان بازسازی می‌شود


واقعه غدیر در همدان بازسازی می‌شود

همدان-ایرنا- دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان گفت: آیین بازسازی واقعه غدیر در راستای معرفی، ترویج و انتقال فرهنگ غدیر به نوجوانان و نسل های آینده و الگو سازی عید غدیر با استفاده از آیات و روایات روز جمعه هشتم مرداد ساعت 18 در باغ موزه دفاع مقدس شهر همدان بازسازی می شود.

«مهدی صلواتیان» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: انتقال واقعه غدیرخم با زبان هنری موجب ماندگاری در ذهن مردم خواهد شد و به نهادینه‌تر شدن فرهنگ غدیر کمک می‌کند.

وی هدف از اجرای این نمایش را تبیین مقام ولایت و آگاه‌سازی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان از واقعه بزرگ غدیر برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با بازسازی این واقعه به‌ صورت نمادین بتوانیم فرهنگ ولایت و سیره نبوی و معصومان را با استفاده از هنر به همگان نشان دهیم.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان یادآور شد: تمامی آیین های مرتبط با جشن عید بزرگ غدیر براساس مصوبات ستاد ملی کرونا، با اجرا و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی به خصوص اصل فاصله گذاری اجتماعی، حضور در فضای باز و جمعیت محدود برگزار خواهد شد.

صلواتیان با تاکید بر تبیین ماهیت این واقعه تاریخی برای مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان عنوان کرد: واقعه غدیر یکی از موضوعات مهم جامعه اسلامی و یک محتوای تحول‌آفرین برای بشریت است که بشریت را به اوج کرامت و عظمت انسانی خواهد رساند.

واقعه غدیر در همدان بازسازی می‌شود

وی، امام‌شناسی و افزایش معرفت و معرفی واقعه غدیر را از ضروریات امروز جامعه دانست و بر لزوم تبیین و تشریح محتوای غدیر، ولایت و امامت برای همگان تاکید کرد.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان با بیان اینکه ترویج فرهنگ غدیر برای نسل‌های آینده یک تکلیف است ادامه داد: تولید برنامه‌های مختلف در راستای معرفی غدیر اهمیت بالایی دارد که در این هفته برنامه‌های مختلف از جمله اطعام نیازمندان از سوی هیات‌های مذهبی، دستگاه‌های اجرایی و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی اجرا می‌شود.

صلواتیان اظهار داشت: مردم استان می توانند کمک های نقدی خود برای شرکت در اطعام و نذر غدیر به شماره کارت ۵۰۲۲۲۹۱۳۰۳۷۰۷۱۸۴ به نام ستاد مردمی غدیر استان واریز کنند.

غدیرخم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام(ص) پس از انجام مناسک حج در حجه‌الوداع هنگام رسیدن به این محل دستور توقف کاروان‌ها را دادند و در سخنرانی مهمی حضرت علی‌بن ابیطالب(ع) را به عنوان وصی و برادر و جانشین خودشان از جانب پروردگار عالم معرفی کردند.

این واقعه که در تاریخ ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ هجری قمری رخ داد، از سوی شیعیان به عیدغدیرخم شهرت یافته است.

پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در این اجتماع فرمودند هر آن کس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟