300 میلیارد ریال اعتبار به توسعه راه‌های روستایی ساوه اختصاص یافت


300 میلیارد ریال اعتبار به توسعه راه‌های روستایی ساوه اختصاص یافت

اراک - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: 300 میلیارد ریال اعتبار به ارتقای کیفی و ساخت راه‌های روستایی شهرستان ساوه اختصاص یافت.

«مهرداد جهانی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات تکمیلی باند دوم غرق آباد - نوبران در امتداد محور قدیم ساوه - همدان از جمله مهمترین طرح‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به شمار می‌رود که ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر این جاده اختصاص یافته‌ است.

وی ادامه داد: چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به نصب ۸۰۰ متر گاردریل برای انسداد دسترسی غیرمجاز و ایمن سازی نقاط پرتگاهی، ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای نصب ۶۵۰ متر نیوجرسی و ۲ میلیارد ریال اعتبار به نصب انواع تابلو، علائم و نصب هندریل پل راه آهن هزینه شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بهسازی جاده نوبران - قارلوق را از دیگر طرح‌های در حال اجرای شهرستان ساوه عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال توسط پیمانکار در حال انجام بوده و با اتمام عملیات زیرسازی، اجرای آسفالت آن آغاز می‌شود.

جهانی اظهار داشت: بهره‌برداری از راه روستایی اردمین - سنگک با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال، ادامه ساخت طرح راه روستایی دروازه میچینک با ۲۷ میلیارد ریال اعتبار، ادامه اجرای طرح بهسازی راه روستایی دربند - خرم آباد با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال و اجرای آسفالت سطحی‌ راه روستایی صفی آباد به طول ۲ هزار و ۲۰۰ متر در محور قدیم ساوه - همدان از جمله مهم‌ترین طرح‌های این اداره کل در سال جاری است.

وی ادامه داد: تکمیل و زیرسازی راه‌های روستایی قرمزین، ورکبارعلیا، حریقان، آقچه قلعه و چمران- رازقان و توسعه ابنیه فنی راه‌های روستایی اکبرآباد - قوشچی، داغ کندی، یاری آباد، کشکور و قوچ بلاغی از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برای ارتقا و توسعه راه‌های روستایی شهرستان ساوه در سال جاری است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی