توجه به شایسته سالاری منجر به تشکیل دولت کارآمد می‌شود


توجه به شایسته سالاری منجر به تشکیل دولت کارآمد می‌شود

ساری - ایرنا - استاد دانشگاه آزاد اسلامی جویبار گفت: دولت سیزدهم برای اینکه بتواند به کارآمدی لازم برسد می بایست به مقوله شایسته سالاری اهمیت بدهد و نگذارد سهم خواهی‌های سیاسی و جناحی بر این روند تاثیر بگذارد .

محمد مدانلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه شایسته سالاری می بایست جزو اولویت های دولت سیزدهم قرار بگیرد ، افزود : برای این منظور رییس جمهور منتخب و تیم مشاورانش می بایست فارغ از نگاه های سیاسی به انتخاب مدیرانی دست بزنند که بهترین ها در تخصصشان باشند.

وی با اظهار این که کارنامه عملکرد هر مدیر در دوران خدمت و فعالیتش در جایگاهی که قرار داشته است می تواند نشان بدهد که این فرد توانایی و تخصص و بویژه تعهد به انجام وظایف و مسئولیت های خود دارد یا نه ، گفت : اگر دولت سیزدهم این رویه را در پیش بگیرد و با لحاظ کردن شایسته سالاری بدون حب و بغض های جناحی مبادرت به انتخاب مدیران خود بکند می توان این ویژگی را نقطه عطف دولت آینده برشمرد .

این دانش آموخته جامعه شناسی سیاسی با تاکید بر اینکه حضور در ستادهای انتخاباتی و نشان دادن وابستگی به رییس جمهور منتخب سهم خواهی است که می تواند تاثیر نامطلوبی در دیدگاه جامعه بگذارد ، افزود : با توجه به اینکه رییس جمهوری منتخب همواره چه در دوران تبلیغات و چه پس از آن عنوان کرد که به صورت مستقل و با نگاه فراجناحی وارد کار شده است ، این انتظار می رود که در این زمینه نیز دقت نظر داشته باشند .

وی ادامه داد : چه بسا افرادی که از تخصص و کارآمدی لازم برخوردار نیستند در بحبوحه انتخابات خود را متصل به ستادهای انتخاباتی می کنند به این امید که در دولت آینده جایگاه و پست مدیریتی را بگیرند در حالی که تجربه و تخصص کاری را ندارند .

مدانلو گفت : متاسفانه همواره سهم خواهی های سیاسی و جناحی باعث شده تا پای افرادی نالایق به عرصه مدیریتی با شود و کشور از این مساله متضرر شده است .

وی با اشاره به اینکه مردم خسته از مسائل سیاسی و جناحی هستند ، افزود : اعلام دیدگاه فراجناحی و مستقل عمل کردن رییس جمهوری منتخب باعث ایجاد امید و شادابی در مردم شده است به گونه ای که احساس می کنند دولتی بدون زد و بندهای سیاسی روی کار آمده است تا مشکلات را برطرف کند .

مدانلو گفت : حضور پرشور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد پاسخ نه به سیاست بازی ها و سهم خواهی ها است موضوعی که رییس جمهوری منتخب نیز با عنوان مستقل وارد شدن بر آن صحه گذاشت .

وی همچنین به عدم همراهی برخی مدیران دولت کنونی و گذشته با سیاست ها و خط مشی های رییس جمهوری اشاره کرد و افزود : این موضوعی می توان تجربه خوبی برای دولت سیزدهم باشد که در به کار گماردن مدیران خود سعی کند تا افرادی را که ادعای فراجناحی دارند اما در عمل مخالف سیاست های دولت هستند و در اجرای سیاست ها کارشکنی و کوتاهی می کنند ، به کار نگیرد.

این استاد دانشگاه گفت : به طور مثال ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت دوازدهم باعث شد تا دولت و جامعه با مسائل اقتصادی مواجه شوند و آسیب و زیان این عدم تفاهم میان مدیران با سیاست های دولت به مردم و جامعه وارد شده است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت