4500 بی‌سواد سیستان و بلوچستان امسال تحت آموزش قرار می‌گیرند


4500 بی‌سواد سیستان و بلوچستان امسال تحت آموزش قرار می‌گیرند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: امسال چهار هزار و 500 نفر از بی‌سوادان استان با اجرای طرح «هر مدرسه یک کلاس سواد آموزی» تحت آموزش و یادگیری قرار می‌گیرند.

حمید رضا رخشانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شاخص سوادآموزی در کشور ۹۶.۶۰ درصد و در استان ۸۴.۷۵ درصد است.

وی ادامه داد: شاخص رشد جمعیت باسواد کشور۳.۲ و شاخص رشد استان ۴.۱۵ درصد است که از این نظر سیستان و بلوچستان نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد اما در کل شاخص باسوادی استان فاصله زیادی با کشور دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: اختلاف شاخص باسوادی در داخل استان نیز ۲ برابر میانگین کشوری بوده به طوری که نرخ باسوادی در زابل ۹۷ درصد و در سرباز ۶۷ درصد است.

وی افزود: شهرستان‌های هیرمند، دشتیاری، چابهار، سرباز، راسک، دلگان، کنارک، مهرستان، بیشترین جمعیت بی سواد سیستان و بلوچستان را در خود جای داده‌اند.

رخشانی گفت: پوشش جامعه هدف بی سوادی در برخی شهرستان های سیستان و بلوچستان نظیر زابل، عشایر، نیمروز، هیرمند و هامون بالای ۹۵ درصد و در برخی شهرستان ها مانند بم پشت، راسک، تفتان، جالق و بمپور پایین تر ۱۵ درصد است.

وی با اشاره به اجرای طرح «هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی» اظهارداشت: سال گذشته ۲۵۹ فرهنگی استان به عنوان مجری این طرح فعالیت داشتند و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این طرح در ۲۰ منطقه و شهرستان سیستان و بلوچستان در حال اجراست تصریح کرد: بیشترین میزان جذب سوادآموزان در این طرح با ۵۴۰ نفر به شهرستان سرباز اختصاص دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی شده امسال نیز با ۷۰۷ فرهنگی استان چهار هزار و ۵۰۰ نفر معادل ۳۲ درصد جمعیت بی‌سوادان استان را تحت پوشش این طرح قرار دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...