تظاهرات ساکنین کرانه باختری علیه تشکیلات خودگردان فلسطین


تظاهرات ساکنین کرانه باختری علیه تشکیلات خودگردان فلسطین

تظاهرات در کرانه باختری در اعتراض به قتل نزار بنات فعال فلسطینی پس از بازداشت توسط دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فلسطین الیوم، صدها فلسطینی بار دیگر در شهر رام الله واقع در کرانه باختری علیه تشکیلات خودگردان فلسطین تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی ضمن محکوم کردن جنایات سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان، خواستار مجازات عاملان ترور بنات شدند.

چندی پیش مأموران تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن یورش به خانه نزار بنات به شدت او را مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس بازداشت کردند. چند ساعت بعد استانداری الخلیل از مرگ این فعال فلسطینی خبر داد. با این حال، تاکنون جسد او به خانواده اش تحویل داده نشده است.

مرگ این فعال فلسطینی پس از بازداشت توسط تشکیلات خودگردان اعتراضات گسترده‌ ای به دنبال داشت. جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ ای اعلام کرد: نزار بنات توسط تشکیلات خودگردان ترور شده است. از مردم فلسطین می‌ خواهیم حضور گسترده‌ ای در مراسم تشییع پیکر او داشته باشند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ ای ربوده شدن فعال فلسطینی را به شدت محکوم کرد و تشکیلات خودگردان را عامل مرگ مشکوک او دانست.

عبدالباری عطوان تحلیلگر برجسته مسائل جهان عرب، نیز اعلام کرد که اسرائیل با همکاری تشکیلات خودگردان در مرگ نزار بنات دست داشته است.

لازم به ذکر است، نزار بنات منتقد سرسخت تشکیلات خودگردان فلسطین و نامزد فهرست "الحریه و الکرامه" در انتخابات پارلمانی بود و چندی پیش از اتحادیه اروپا خواسته بود تا کمک مالی به تشکیلات خودگردان را به دلیل به تعویق انداختن انتخابات، قطع کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر