تاخیر در واکسیناسیون پستچی ها با وجود مصوبه ستاد ملی کرونا / کاهش فساد اداری با انجام خدمات اداری از طریق پست


تاخیر در واکسیناسیون پستچی ها با وجود مصوبه ستاد ملی کرونا / کاهش فساد اداری با انجام خدمات اداری از طریق پست

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: در حال حاضر تمام دنیا بخشی عمده ای از خدمات اداری را از طریق پست انجام می‌دهند و از این طریق سلامت نظام اداری را با حذف ارتباط بین کارمندان و ارباب رجوع ارتقا داده اند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه ۸۱ درصد خدمات پستی در جهان متعلق به شرکت ها و موسسات دولتی است، گفت: انجام خدمات اداری از طریق پستی سلامت نظام اداری را با حذف ارتباط بین کارمندان و ارباب رجوع ارتقا می دهد.

رمضانعلی سبحانی فر با بیان اینکه این سیاست منجر به افزایش سطح سلامت اداری و جلوگیری از فسادهای مالی شده است اضافه کرد: در حال حاضر که ویروس کرونا به شدت شیوع پیدا کرده است، کاهش تردد مردم در خیابان می تواند به حفظ سلامت آن‌ها و حتی کاهش ترافیک و آلودگی هوا کمک کند.

رئیس هیات مدیره شرکت ملی پست با اشاره به تبصره ۲ ماده ۲۶ قانون اساسنامه شرکت ملی پست در خصوص برون سپاری خدمات دولتی به پست، افزود: اگر تمامی دستگاه های دولتی خدماتی که مربوط به نقل و انتقال بسته است را به پست واگذار کنند، با ارائه این خدمات ۵۰ درصد از سفرهای غیرضروری کاهش پیدا می کند.

سبحانی‌فر با تاکید بر اینکه طبق مصوبه ۳۵۲۰ شورای عالی اداری،۷۶۴ خدمت در سازمان های دولتی وجود دارد که تعداد کمی از این خدمات به پست واگذار شده، عنوان کرد: بر اساس این مصوبه انجام خدمات دبیرخانه‌ای باید از طریق شرکت پست انجام شود.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور یکی از دغدغه های پست است، گفت: در شرایط کنونی پست ایران ۱۴ هزار نفر پرسنل دارد که در سراسر کشور فعالیت می کنند، از این رو ماه گذشته ستاد کرونا واکسیناسیون پستچی ها را مورد تایید قرار داد تا با واکسیناسیون آنها سلامت کارمندان پست و مشتریانی که خدمات پستی می گیرند تضمین شود، اما تاکنون این امر اجرایی نشده و جزئیات واکسیناسیون هم هنوز ابلاغ نشده است.

مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه‌داد: به طور قطع اگر پستچی ها به ویروس کرونا مبتلا شوند مردم بیشتری در ریسک قرار گرفته و یا اگر ویروس از پستچی ها به مردم منتقل شود، زنجیره بیماری گسترش یافته و این نگران کننده است.

وی با بیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا به فکر توسعه مراکز پردازش هوشمند در کشور افتادیم، گفت: ابتدا نخستین مرکز پردازش هوشمند در تهران راه اندازی و سپس مراکز تجزیه و مبادلات اصفهان؛ مازندران و خوزستان نیز به سورتینگ مکانیزه مجهز و هوشمند سازی دو مرکز دیگر نیز در دست اقدام‌است.

ظرفیت سورتینگ هوشمند کشور به ۲ برابر رسیده

سبحانی فر گفت: با اجرای این امر ظرفیت سورتینگ هوشمند کشور به ۲ برابر رسیده و این اقدام به دلیل کاهش خطا و تسریع در تفکیک با حذف توزیع دستی مرسولات موجب شده تا بسته های پستی با سرعت و کیفیت بالاتر به مقصد ۳۰ استان ارسال شوند، از طرف دیگر سورتینگ هوشمند ریسک ابتلای کارکنان پست به کرونا را کاهش می دهد.

سبحانی فر با اشاره به اینکه در حال حاضر شیوع ویروس کرونا در دنیا تا حدودی کاهش یافته به همین دلیل ارسال مرسولات پستی بین کشورها ممنوع نیست، گفت: در شرایط کنونی ارسال مرسولات با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام و در ایران هم این سیاست ها بکار گرفته می شود، به همین دلیل مبادلات پستی تغییر چندانی نداشته، هرچند تحریم ها روی مبادلات پستی ایران تاثیر گذاشته زیرا محدودیت و ممنوعیت پرواز از سوی برخی کشورها به مقصد فرودگاه های ایران میزان ارسال مرسولات پستی را تحت تاثیر قرار داده است، با این حال مبادلات پستی ایران با ۱۹۲ کشور دنیا که هم اکنون نمایندگی ایران را دارند انجام و بسته های که به ایران وارد می شوند ابتدا گندزدایی و بعد از قرنطینه یک هفته ای در شبکه توزیع قرار می گیرند.

حجم ترافیک پست تا ۲ برابر افزایش پیدا کرده

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه سفارشات اینترنتی در زمان شیوع کرونا افزایش یافته گفت: در همین مدت حجم ترافیک پست تا ۲ برابر افزایش پیدا کرده که سهم مرسولات غیرنامه ای نسبت به سال های قبل رشدی بیش از ۳۰ درصد داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه در ابتدای شیوع بیماری کمبود زیرساخت های پستی در بخش لجستیک و .. چالش برانگیز شده بود، افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل برون شهری و درون شهری نیز در دستور کار قرار گرفت که این‌ امر افزایش۳۰ درصدی ظرفیت ناوگان بین شهری و صد درصدی ناوگان درون شهری را در بر داشته است.

تجهیزاتی همچون ترولی و باکس های امانات هم خریداری شده و از این طریق ارسال بسته های پستی با ایمنی بیشتری جابه جا می شوند.

سبحانی فر در پایان، راه اندازی خطوط مستقیم مبادله مرسولات پستی را یادآور شد و گفت: کاهش مدت سیر ارسال امانات و افزایش کیفیت خدمات و رضایت مشتریان از نتایج این اقدام بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس