اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر؛ مرکز ترومای استان


اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر؛ مرکز ترومای استان

مرکز تروما یا مرکز خدمات رسانی اورژانس به مصدومان حوادث، بخش‌هایی هستند که به مصدومان حوادث خدمات ارائه می ‌دهند. بیمارستان امام حسین(ع) ملایر سالیان سال است که به عنوان مرکز تروما در سطح استان همدان به بیماران و مصدومان تصادفات در استان و شهرهای همجوار خارج از استان خدمات دهی می کند.

به گزارش ایسنا؛ به علت حجم مراجعه ها در سال ۱۳۹۵ پروژه بزرگ و حیاتی اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) در دستور کار مسئولان شهرستان، استان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

در همین رابطه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در دیدار با معاون درمان وزیر بهداشت و درمان از دکتر جان ‌بابایی برای افتتاح اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر همزمان با اول شهریور مصادف با " روز پزشک" به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های بهداشت و درمان این شهرستان دعوت کرد.

اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر؛ مرکز ترومای استان

حجت الاسلام احد آزادی ‌خواه در این نشست خواستار تخصیص برخی تجهیزات اورژانس این بیمارستان شد و افزود: با توجه به فعالیت ۱۵ ساله دستگاه سی.تی.اسکن بیمارستان امام حسین(ع)، این دستگاه به طور مرتب دچار نقص فنی می‌شود و جوابگوی تعداد بالای مراجعین نیست و ضرورت دارد با افتتاح اورژانس، تجهیز آن به دستگاه سی.تی.اسکن جهت افزایش رضایت ‌مندی مردم و خدمات رسانی بهتر انجام شود.

وی اختصاص یک دستگاه سی.تی.اسکن به بیمارستان مهر با توجه به آماده بودن فضای فیزیکی و نیاز این بیمارستان و اختصاص یک دستگاه آمبولانس تیپ B را از دیگر ضرورت‌ها و درخواست‌های مهم این شهرستان در حوزه درمان عنوان کرد.

آزادی‌خواه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۸۴ قلم تجهیزات در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان درخواست شده که ۹۵ مورد آنها تحویل شد و درخواست داریم مابقی تجهیزات نیز با توجه به نیاز مبرم بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات به مردم اختصاص یابد.

گفتنی است؛ در این نشست دکتر جان بابایی معاون وزیر بهداشت و درمان دستورات لازم را برای تخصیص تجهیزات و درخواست‌های مطرح شده صادر کرد.

اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) به زودی افتتاح می شود

همچنین نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در دیدار با دکتر حیدری‌مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان و حجت الاسلام حاجی زین العابدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، تکمیل اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) و مرکز آنژیوگرافی ملایر را یکی از مهمترین مطالبات مردم در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و خواستار راه‌اندازی این دو پروژه درمانی شد.

آزادی‌خواه با تقدیر از همراهی و حمایت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان و اوقاف و امور خیریه استان، خرید دستگاه و تجهیزات مرکز آنژیوگرافی ملایر توسط اوقاف و امور خیریه را یکی از اقدامات ماندگار این نهاد در حوزه وقف دانست.

وی گفت: با خرید این تجهیزات و تکمیل عملیات اجرایی اورژانس و تخت‌های بستری، سی.تی.اسکن و سایر بخش‌های اورژانس، مشکل جنوب استان در این حوزه رفع می شود و به زودی شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.

انقلابی برای خدمات دهی به بیماران تصادفی در راه است

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر نیز در این رابطه با بیان اینکه پروژه کلیدی و بزرگ اورژانس این مرکز درمانی با زیربنای ۲۲۰۰ مترمربع، در حال حاضر در بخش ساختمانی دارای پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی است، گفت: این پروژه در سال ۱۳۹۵ کلید زده شد و تاکنون در زمینه ساخت و ساز و تأمین تجهیزات با همکاری وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی همدان، حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار صرف آن شده است.

دکتر آناهیتا هیربد مبارکه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه دستگاه‌های ساکشن مرکزی و اکسیژن ساز نصب شده است و در حال نصب مراحل پایانی دکوراسیون داخلی و نصب تجهیزات رادیولوژی هستیم، افزود: این اورژانس ۳۲ تخت بستری و ۶ تخت سرپایی دارد.

وی به وجود امکاناتی چون داروخانه، رادیولوژی، سونوگرافی، طب اورژانس، گچ‌گیری، اتاق عمل سرپایی، ویزیت پزشک متخصص و جراح مقیم در این مرکز درمانی اشاره و خاطرنشان کرد: بیمارستان امام حسین(ع) ملایر سال‌هاست که به عنوان "بیمارستان تروما " در استان به بیماران تصادفی، خدمات رسانی می‌کند.

هیربد مبارکه افتتاح اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر را به عنوان مرکز ترومای استان، انقلابی در حوزه خدمات دهی به بیماران تصادفی و اورژانسی دانست و گفت: در حال حاضر با کمک مسئولین ارشد شهرستان پیگیر تأمین دستگاه سی.تی.اسکن از وزارتخانه هستیم تا کلیه اقدامات پیشرفته درمانی بیماران مراجعه کننده در این مرکز انجام شود.

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر با بیان اینکه هزینه این دستگاه ۷ میلیارد تومان است، ادامه داد: در ابتدا ما برای گرفتن این دستگاه در اولویت ۶۲ کشور بودیم، با رایزنی ها انجام شده به اولویت ۲۲ رسیدم و اکنون صحبت از این است که دستگاه سی.تی.اسکن خارج از نوبت به منظور افزایش رضایت ‌مندی مردم و خدمات رسانی بهتر، تأمین و در این مرکز نصب شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل