وزش باد شدید خسارتبار در خراسان رضوی تا آخر هفته جاری ادامه دارد


وزش باد شدید خسارتبار در خراسان رضوی تا آخر هفته جاری ادامه دارد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد شدید که بیشترین سرعت آن ظرف 24 ساعت اخیر در این استان از 120 کیلومتر هم بیشتر شد، با احتمال ایراد خسارت تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

زهرا عنایتی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شدیدترین تندباد ظرف شبانه روز اخیر در خراسان رضوی از بردسکن واقع در جنوب غرب این استان با سرعت ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

وی دیگر موارد وزش سریع باد شدید در خراسان رضوی را ظرف ۲۴ ساعت اخیر با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت در تربت‌حیدریه واقع در جنوب میانه این استان ذکر و بیان کرد: وزش تندباد با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت نیز ظرف همین مدت در شهرستان مرزی خواف در جنوب خراسان رضوی و ۵۴ کیلومتر در تایباد واقع در شرق این استان ثبت شده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس تداوم وزش باد به ویژه نوع شدید و پرسرعت این پدیده جوی در مناطق بادخیز استان همراه‌ با طوفان گرد و خاک، کاهش میدان دید و احتمال بروز خسارات تا آخر هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.
وی گفت: افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق ظرف روزهای پنجشنبه هفتم و جمعه هشتم مرداد ماه جاری دیگر پدیده جوی قابل اعتنا در منطقه شمالی خراسان رضوی خواهد بود.
عنایتی همچنین به آغاز روند کاهش دمای هوا در خراسان رضوی از امروز پنجم مرداد ماه اشاره و بیان کرد: روند خنکتر شدن هوا در این استان تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

وی افزود: بر این اساس بیشینه دمای امروز هوا در مشهد ۳۷ درجه سلسیوس خواهد بود که در مقایسه با دیروز سه درجه کمتر است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بیشینه دمای هوای مشهد روز جمعه آتی با پنج درجه کاهش نسبت به امروز، تا ۳۲ درجه سلسیوس پایین خواهد رفت.
وی گفت: کمینه دمای دیشب هوای مشهد که ۲۶ درجه سلسیوس بود نیز ظرف شبهای آتی تا آخر هفته جاری به میزان چند درجه کاهش می‌یابد.
قوچان در شمال خراسان رضوی با کمینه دمای ۱۷ درجه و سرخس واقع در شرق این استان با بیشینه دمای ۴۴ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در طول ۲۴ ساعت اخیر بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران