وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل اضطراری شد


وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل اضطراری شد

کاشان - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تشدید بحران کرونا در این منطقه و اعلام وضعیت اضطرای در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گفت: این دانشگاه از مراکز مربوطه برپایی بیمارستان صحرایی با 200 تخت خواستار شده است.

به گزارش ایرنا، محمد حاجی جعفری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تداوم و تشدید بحران کرونا در پیک پنجم و سیر فزاینده بیماران مبتلا و نیازمند به بستری و از سوی دیگر تکمیل شدن ظرفیت تخت‌های بستری در بیمارستان های ریفرال کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، این دانشگاه با اعلام وضعیت اضطرار، از مراکز مربوطه تقاضای تحویل و برپایی بیمارستان صحرایی به مجموعه درمان این شهرستان‌ها خواستار شد.

وی افزود: با وجود تمامی تمهیدات و آمادگی های لازم، با توجه به حجم زیاد و روزافزون بیماران جدید، احتمال کمبود تخت بستری برای بیماران مبتلا به کرونا جدی بوده و موجب نگرانی در نحوه ارایه خدمات درمانی شده است.

حاجی جعفری، با قدردانی از کادر حوزه سلامت از مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خواست نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند و در این روزهای سخت کرونایی با درایت و به دور از اقدامات احساسی از ابتلای خود و خانواده هایشان پیشگیری کنند.

ثبت ۳۱۷ مورد جدید کرونا
مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز گفت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۳۱۷ مورد جدید به ۲۸ هزار و ۸۱۸ نفر رسید.

مریم امیدی افزود: شمار بستری مبتلایان کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ۶۵۱ نفر است که ۵۶۴ بیمار در کاشان و ۸۷ بیمار در آران و بیدگل بستری تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۴۹ نفر اعلام و اضافه کرد: ۴۳ نفر از بیماران در کاشان و ۶ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته یک زن ۷۴ ساله در اثر این بیماری جان باخت.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۵۳ نفر با سن ۱۲ تا ۹۲ سال در کاشان و ۱۲ نفر با سن ۲۳ تا ۸۵ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان هستند.

امیدی گفت: از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۲۰۴ هزار و ۴۱۹ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

وی ادامه داد: در این مدت، ۱۲ هزار و ۸۴۵ بیمار حاد تنفسی از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: یک هزار و ۷۹۲ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وضعیت کرونایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی قرمز است و تاکنون ۱۷ مورد قطعی و ۳۰۰ مورد مشکوک کرونای هندی (دلتا) در این منطقه شناسایی شده است.

ابوالفضل شجاعی رییس مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی کاشان که ۲۵ تیر به ایرنا گفته بود ظرفیت‌ ۶۰۰ تختخوابی بیمارستان از پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا و غیرکرونایی تکمیل شده است، ۲۷ تیر از انتقال بخش مراقبت‌های ویژه تنفسی بیماران سرپایی و بستری موقت کرونایی این مرکز به سالن تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با ظرفیت ۴۵ تخت با توجه افزایش بیماران کووید ۱۹ بستری در این بیمارستان خبر داد.

افزایش قابل توجه شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در منطقه کاشان سبب برگزاری نشست فوق‌العاده ستاد شهرستانی مدیریت کرونا در روز ۲۶ تیر شد و محمد حاجی جعفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان هشدار داد که روزهای سیاه کرونایی در صورت تداوم رعایت‌نکردن شیوه‌نامه‌ها در پیش است.

همچنین اعظم باقری سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل ۳۰ تیر در گفت‌وگو با ایرنا از تکمیل ظرفیت تخت‌های فعال ویژه بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان سیدالشهدا (ع) این شهرستان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا خبر داد و افزود: این بیمارستان ۴۵ تخت ویژه بیماران کرونایی داشت که شب گذشته با افزایش شمار بستری شدگان کرونا تکمیل شد که تمهیداتی برای افزایش تعداد تخت های ویژه کرونا در این بیمارستان گرفته شده است.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس