کتابخانه‌های عمومی بوشهر 185 برنامه ویژه غدیر برگزار می‌کنند


کتابخانه‌های عمومی بوشهر 185 برنامه ویژه غدیر برگزار می‌کنند

بوشهر-ایرنا- سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: به مناسبت عید سعید غدیر 185 برنامه فرهنگی توسط این مراکز اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، عباس نعمتی روز سه‎ شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از جمله مهم‌ترین این برنامه‌‎ها برگزاری مسابقات نقاشی، کتابخوانی اسرار و خطبه غدیر، قرائت و شرح خطبه، نشست‌های کتابخوان تخصصی با موضوع غدیر است.

وی بیان کرد: جشن دهه امامت و ولایت همراه با افتتاح محافل قرآن و عترت، نشست شعرخوانی و تجلیل از خیر کتابخانه ساز تازه درگذشته، زنده‌یاد الله کرم لیراوی از دیگر برنامه‎‌های کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای عید غدیر است.

نعمتی ادامه داد: عید غدیر خم نهایت رحمت و برکت است و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: تشریح و تبیین واقعه غدیر به عنوان زیربنای فرهنگ غنی اسلامی و تشیع در جامعه اسلامی برای نسل جوان و آینده ساز در قالب برنامه‌های فرهنگی و دینی ضروری است که این مهم در دستور کار جدی کتابخانه‌‎های استان بوشهر قرار دارد.

استان بوشهر ۷۶ کتابخانه عمومی در قالب ۴۶ کتابخانه شهری، ۲۰ کتابخانه روستایی و ۱۰ کتابخانه مشارکتی دارد که به بیش از ۳۷ هزار عضو خود خدمت‌رسانی می‌کند.

با افزایش ۵۰ هزار نسخه کتاب از ابتدای امسال مجموع کتاب‌های موجود در این کتابخانه‌ها به ۹۲۰ هزار و ۲۸۶ جلد رسید که تا رسیدن به تعداد استاندارد فاصله دارد و لازم است تا چهار برابر افزایش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مبتلایت باشم