نجباء: آمریکایی‌ها باید به طور کامل از خاک عراق خارج شوند


نجباء: آمریکایی‌ها باید به طور کامل از خاک عراق خارج شوند

معاون دبیرکل جنبش «نجباء» عراق در واکنش به بیانیه پایانی نشست «مصطفی الکاظمی» و «جو بایدن» در واشنگتن اعلام کرد: آمریکایی‌ها باید به طور کامل از خاک عراق خارج شوند.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، «نصر الشمری» معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» عراق به بیانیه پایانی نشست رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر عراق واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

جنبش نجبا: آمریکا تبعات حماقت زشت خود را می‌بیند

بر اساس این گزارش، معاون دبیرکل نجباء در این راستا تأکید کرد: ما به آمریکایی‌ها اعتمادی نداریم و با هیچ گونه حضور نیروهایشان در خاک عراق موافق نیستیم. آمریکایی‌ها باید به طور کامل خاک عراق را ترک کنند.

معاون دبیرکل نجباء اظهار داشت: کسانی که بر حضور آمریکا در عراق اصرار دارند، می‌خواهند با حمایت خارجی حد و اندازه خود را بزرگ جلوه دهند.

الشمری با بیان اینکه آسمان عراق در کنترل نظامیان آمریکایی است، گفت: جنایت‌های آمریکا در عراق و به ویژه ترور فرماندهان مقاومت یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس توسط نیروی هوایی آمریکا انجام شده است.

معاون دبیر کل جنبش النجباء همچنین گفت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در زمینه هدف قرار دادن پایگاه‌های عراقی بایکدیگر تبادل نقش دارند و هریک نقش خاص خود را ایفاء می‌کنند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق روز دوشنبه و در پایان دیدار خود در کاخ سفید، بیانیه مشترکی صادر کردند. در این بیانیه آمده است: واشنگتن و بغداد توافق کردند که تا انتهای سال ۲۰۲۱ حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق پایان یابد.

سران آمریکا و عراق تصریح کردند: دولت عراق بر تعهد خود برای محافظت از نیروهای ائتلاف بین‌المللی که مشغول مشاوره و آموزش در این کشور هستند، تاکید دارد. هیأت‌های دو طرف تصمیم گرفتند که روابط امنیتی به‌صورت کامل به نقش آموزشی، مستشاری، حمایتی و اطلاعاتی تبدیل شود. تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ دیگر هیچ نیروی آمریکایی با نقش رزمی در عراق نخواهد بود.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟