تعداد مراکز جوارکارگاهی آموزش فنی و حرفه‌ای سمنان به 25 عدد می‌رسد


تعداد مراکز جوارکارگاهی آموزش فنی و حرفه‌ای سمنان به 25 عدد می‌رسد

سمنان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه سال گذشته 11 مرکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی در استان سمنان وجود داشت گفت: اکنون تعداد این مراکز به 17 عدد رسیده است و تا پایان سال 1400 به 25 عدد می‌رسد.

به گزارش ایرنا، سید حسین شاهچراغ روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت در سالن کنفرانس اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان توسعه مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی کنار صنایع و بنگاه‌های اقتصادی استان را از برنامه‌های سال۱۴۰۰ دانست و ابراز داشت: به منظور توسعه مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی در استان سمنان، نیاز به مشارکت بنگاه‌های اقتصادی به ویژه در شهرستان گرمسار به عنوان قطب صنعتی استان است.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد از دوره‌های برگزار شده سال گذشته استان سمنان سفارش محور بود و این استان از نظر پرداختن به آموزش سفارش محور رتبه اول کشور را دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: آموزش مهارت محور در راستای جذب کارآموزان به بازار کار تاثیر بیشتری دارد و باید به آموزش سفارش محور بیشتر از تقاضا محور (متناسب با نیاز جامعه) پرداخته شود.

شاهچراغ بیان کرد: در دوران شیوع کرونا، بیشترین آسیب متوجه آموزش شد اما به دلیل اینکه اثرات آن در بلند مدت مشخص می‌شود، اکنون به آن پرداخته نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه احتمال حضوری بودن آموزش در سال تحصیلی پیش رو زیاد است، برای حفظ سلامت مربیان و دانش‌آموزان، نیاز است کادر آموزش فنی و حرفه‌ای در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند زیرا در هر حال آموزش‌های عملی به صورت مجازی کیفیت مطلوب را ندارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: اگر قرار است انتظاراتی که از آموزش فنی و حرفه‌ای وجود دارد محقق شود، لازم است تجهیزات و دانش فنی و حرفه‌ای مدام به روز رسانی شود.

شاهچراغ تاکید کرد: برای افزایش کیفیت آموزش، لازم است اعتبار کافی برای فراهم کردن آموزش مبتنی بر تجهیزات روز دنیا فراهم باشد.

وی ابراز داشت: همچنین قانون و مقررات باید متناسب با شرایط روز به گونه‌ای تغییر کند که جوانان علاقه‌مند به کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: در سال ۱۳۹۹، ۵۰ درصد از کارآموزهای استان سمنان به بازار کار جذب شدند.

شاهچراغ ادامه داد: با آغاز شیوع ویروس کرونا، آموزش مجازی در استان آغاز شد و دوره‌های مجازی در رشته‌هایی که امکان پذیر است برگزار شد.

وی بیان کرد: در شریط نارنجی، آموزش تلفیقی مجازی و حضوری با نصف ظرفیت و رعایت بهداشت انجام شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: از برنامه‌های مهم سال ۱۴۰۰، توجه به مهارت افزایی دانشجویان پیش از فارغ‌التحصیلی است زیرا ۴۷ درصد از بیکاران کشور و ۵۷ درصد از بیکاران استان سمنان، دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها هستند.

شاهچراغ ابراز داشت: طرح مشترک با دانشگاه سمنان در حال آماده‌سازی است که بر این اساس، پذیرش دانشجویان در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در اولویت باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹، ۱۳ هزار و ۳۸۱ نفر معادل یک میلیون و ۹۱ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای دریافت کردند که با توجه به شرایط کرونا میزان قابل توجهی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: از ابتدای سال تا پایان تیر ۱۴۰۰ نیز چهار هزار و ۶۲۴ نفر معادل ۴۲۰ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای دریافت کردند.

شاهچراغ ادامه داد: ۴۳ درصد از دوره‌های آموزشی سال گذشته در خوشه صنعت، ۳۶ درصد در خوشه خدمات، ۱۲ درصد در خوشه کشاورزی و ۹ درصد در خوشه فرهنگ و هنر برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: ۱۷۵ دوره آموزشی در مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی برگزار و تعداد ۴۲۰ حرفه در ۴۳ گروه آموزشی، تدریس شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان