نکاتی در خصوص روش صحیح استفاده از کیسه خواب: چطور از کیسه خواب به درستی استفاده کنیم؟


اگر شما هم به سفرهای طبیعت گردی و کمپینگ در دل طبیعت علاقه دارید، حتما به کیسه خواب نیاز پیدا خواهید کرد. بعد از انتخاب نوع کیسه خواب مناسب، نوبت به استفاده از کیسه خواب می رسد. در این مطلب، نکاتی در مورد نحوه استفاده از کیسه خواب بخوانید.

اگر شما هم به سفرهای طبیعت‌گردی و کمپینگ در دل طبیعت علاقه دارید، حتما به کیسه خواب نیاز پیدا خواهید کرد. بعد از انتخاب نوع کیسه خواب مناسب، نوبت به استفاده از کیسه خواب می‌رسد. در این مطلب، نکاتی در مورد نحوه استفاده از کیسه خواب بخوانید.

تورهای داخلی

قبل از استفاده از کیسه خواب بدانید

قبل از اینکه داخل کیسه خواب بروید باید نکاتی را رعایت کنید. در این صورت، می‌توانید از خواب در کیسه خواب خود لذت ببرید. این نکات به شرح زیر است:

"کیسه خواب" گرما تولید نمی‌کند؛ بلکه فقط گرما را حفظ می‌کند. پس:

به اندازه کافی بخورید: بدن شما برای کوه‌نوردی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و غیره، به میزان بالایی انرژی نیاز دارد. اگر سوخت کافی به بدن‌تان نرسد، بدن شما قادر به تولید گرمای کافی نخواهد بود. به اندازه کافی بنوشید: مطمئن شوید که به اندازه کافی در طول روز، مایعات می‌نوشید. یک بدن dehydrate شده (بی‌آب شده) نمی‌تونه گرما تولید کنه. قبل از اینکه به داخل کیسه خواب بروید، با یک لیوان چای یا شکلات داغ، درجه حرارت بدن‌تان رو بالا ببرید. از خوردن الکل خودداری کنید: در هوای سرد از خوردن الکل اجتناب کنید! شاید احساس کنید الکل بدن شما را گرم می‌کند اما لازم است بدانید الکل دمای بدن شما را بسیار سریع پایین می‌آورد. لباس‌های‌تان را خشک نگه دارید: لباس‌ها به اندازه کیسه خواب، به ویژه کیسه خواب پر، هنگام خیس شدن خاصیت عایق بودن‌شان را از دست می‌دهند. هرگز با لباس‌های مرطوب (حتی اگر این رطوبت در اثر عرق کردن بدن‌تان باشد) وارد کیسه خواب نشوید. اگر لباس‌های اضافه‌تان را در یک کیسه "ضد آب" نگه‌داری کنید، می‌توانید مطمئن باشید که لباس‌هایتان خشک باقی خواهند ماند.

*علاوه بر این نکات برای حفظ گرما بدن‌تان می‌توانید از مطلب «8 راهکار برای سرمایی‌ها» کمک بگیرید.

نکته مهمی که باید بدانید این است که با انتخاب کیسه خواب مناسب فقط نیمی از راه رفته‌اید. انتخاب زیرانداز مناسب، لباس، کلاه و... در گرم نگه داشتن و خواب راحت در کیسه خواب بسیار موثراست.

نکاتی در خصوص روش صحیح استفاده از کیسه خواب: چطور از کیسه خواب به درستی استفاده کنیم؟

وسایل مورد نیاز در کنار استفاده از کیسه خواب

زیر انداز: یک زیرانداز خوب اگر به اندازه کیسه خواب مهم نباشد، اهمیت آن پایین‌تر از کیسه خواب نیز نیست. یک زمین سرد یا هوای در جریان، دمای بدن شما رو کاهش می‌دهد. و در صورت وجود این مشکل اصلا مهم نیست چقدر کیفیت کیسه خواب شما بالاست. بنابراین زیرانداز نیز یکی از مهم‌ترین وسایل موردنیاز کمپینگ است. اگر زیرانداز مناسب و عایق ندارید٬ با استفاده از پانچو یا بارانی در زیر زیرانداز٬ قابلیت عایق رو بهبود ببخشید. حفاظت در مقابل باد: وزش باد با سرعت 25 کیلومتر در ساعت در دمای 5+ درجه سانتیگراد در شما احساسی شبیه به دمای صفر درجه ایجاد خواهد کرد. بنابراین چادر خودتان را در محلی برپا کنید که کمتر در معرض باد باشد. لباس زیر مناسب: گرمای کیسه خواب را با پوشیدن لباس زیر و جوراب گرم بالا ببرید. پوشش خشک در پاها میزان عایق را بالا می‌برد. کلاه: وقتی در کیسه خواب می‌خوابید، سر تنها قسمتی‌ست که از کیسه خواب بیرون می‌ماند. اگر سر شما سرد باشد، تمام حرارت بدن شما به سرعت از دست خواهد رفت. پوشاندن سر یکی از مهمترین اقدامات برای عایق کردن بدن است. بنابراین قبل از خواب مطمئن شوید که سر خود را به شکل مناسبی پوشانده‌اید.

برای انتخاب و نحوه استفاده از کیسه خواب مطالب زیر را بخوانید:

کیسه خواب پر یا کیسه خواب الیاف؟ گرم کردن چادر و کیسه خواب دمای کیسه خواب؟ چگونه در کمپ راحت بخوابیم؟

تورهای نوروز 1400



1400/05/05 | کد مطلب: 962
برچسب‌ها: نکات سفر
نکاتی در خصوص روش صحیح استفاده از کیسه خواب: چطور از کیسه خواب به درستی استفاده کنیم؟
نکاتی در خصوص روش صحیح استفاده از کیسه خواب: چطور از کیسه خواب به درستی استفاده کنیم؟ علی شجاعی

ترجمه آزاد: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد