معاملات بورس در خراسان جنوبی 73 درصد رشد داشت


معاملات بورس در خراسان جنوبی 73 درصد رشد داشت

بیرجند - ایرنا - مدیر بورس منطقه خراسان جنوبی گفت: معاملات بورس در تیر امسال نسبت به خرداد ماه 73 درصد رشد داشته است و تیر ماه شاخص کل 142.642 واحد افزایش یافت.

سعید هریوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیر امسال ۲۸ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۳۴۸ سهم به ارزش ۲۴۸ میلیارد ریال در تالار بورس استان مورد داد و ستد قرار گرفت.

وی اظهار داشت: مجموع معاملات تالار بورس خراسان جنوبی از ابتدای سال تا پایان تیر ماه به عدد ۵۹۰ میلیارد ریال رسیده و از مجموع معاملات ۳۴ درصد مربوط به خرید سهام و ۶۶ درصد فروش سهام بوده است.

مدیر بورس منطقه خراسان جنوبی گفت: همچنین در چهار ماه نخست امسال هزار و ۲۹۶ نفر ساعت کلاس آموزشی به صورت مجازی و رایگان در تالار بورس استان برگزار شد.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد در سه ماه ابتدای سال جاری در مجموع پنج هزار و ۱۱۴ نفر در سامانه سجام ثبت‌نام کردند.

هریوندی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران قبل از ورود به بازار سرمایه شناخت کافی نسبت به بورس، قوانین و مقررات بورس و ابزارهای متنوع قابل معامله در آن (با سطوح متفاوت ریسک) کسب کنند.

وی گفت: در بازار سرمایه ابزارهای متنوعی با سطوح متفاوت ریسک (ریسک بالا تا بدون ریسک) وجود دارد و افراد با توجه به میزان آشنایی با بازار و سطح ریسک مورد قبولشان می‌توانند از این ابزارها خریداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی