ارزش روز قراردادهای جاده‌ای چهارمحال وبختیاری 40 هزار میلیارد ریال است


ارزش روز قراردادهای جاده‌ای چهارمحال وبختیاری 40 هزار میلیارد ریال است

شهرکرد-ایرنا-مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های غرب و مرکز شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ارزش روز قراردادهای جاده‌ای این شرکت مربوط به بزرگ‌‍راه‌ها و راه‌های اصلی چهارمحال و بختیاری 40 هزار میلیارد ریال است.

علی‌اصغر کاظمی شامگاه سه‌شنبه پس از مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت تونل تاراز ۱ (هونی) در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در این استان هم‌اکنون ۳۵ قرارداد از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای احداث و بهسازی ۲۱۰ کیلومتر جاده به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال فعال است که تا پایان ماه‌جاری به ۳۵۰ کیلومتر با ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جدید افزایش می‌یابد.

وی افزود: از این میزان ۱۴۰ کیلومتر به بزرگ‌راه‌ها و ۷۰ کیلومتر به راه‌های اصلی اختصاص دارد که ارزش روز این قراردادها افزون‌بر ۴۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: از ۲۱۰ کیلومتر مربوط به ساخت بزرگ‌راه و جاده اصلی در چهارمحال و بختیاری، بیش از ۱۲ کیلومتر طول مربوط به ۱۰ تونل واقع در مسیر از جمله تونل تاراز ۱ (هونی) است.

وی یادآور شد: ساخت تونل و مسزیرهای دسترسی تاراز ۱ (هونی) ۱۱ کیلومتری در چهارمحال و بختیاری مسیر ۴۶ کیلومتری گردنه تاراز را ۳۵ کیلومتر کوتاه می‌کند.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های غرب و مرکز شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: هفته قبل نیز عملیات اجرایی ساخت تونل سوم تاراز و راه‌های دسترسی آن به‌طول هفت کیلومتر از سوی خوزستان آغاز شد.

وی گفت: احداث جاده‌های شریانی در چهارمحال و بختیاری،‌ در آینده‌ای نزدیک اتصال مرکز این استان را به جنوب کشور و استان‌های همجوار تسهیل می‌کند.

کاظمی تاکید کرد: تراز ارتفاعی گردنه چری کوهرنگ با احداث پنج کیلومتر تونل در مسیر آن ۷۰۰ متر پایین‌تر می‌آید و ۹ کیلومتر مسیر، گردنه و پیچ خطرناک در این مسیر حذف می‌شود.

وی افزود: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در ۲ هفته گذشته ۳۵ کیلومتر راه ارتباطی اصلی شامل هفت کیلومتر جاده اصلی و ۲۸ کیلومتر بزرگ‌راه با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در چهارمحال و بختیاری افتتاح کرده است.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی ساخت تونل تاراز۱ (هونی) در بازفت شهرستان کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری به‌طول یک‌هزار و ۱۳۲ متر و با یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی آغاز شد.

با احداث تونل تاراز ۱ (هونی) و جاده‌های دسترسی آن به‌طول ۱۱ کیلومتر، مسیر شهرکرد به کوهرنگ به خوزستان در این نقطه ۳۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

برای مسیر شهرکرد به بازفت کوهرنگ به خوزستان در مجموع سه رشته تونل به‌طول افزون‌بر سه هزار و ۸۰۰ متر با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار احداث خواهد شد.

مدت قرارداد پیمانکار برای حفر و احداث تونل تاراز یک (هونی) ۳۶ ماه است.

هفته قبل عملیات اجرایی ساخت تونل سوم تاراز (هونی) در خوزستان آغاز شد.

بازفت در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی