معرفی نوستالژیک‌ترین گوشی‌های بازار ایران


معرفی نوستالژیک‌ترین گوشی‌های بازار ایران

این روزها علاقه‌مندان به دنیای فناوری در دنیای گوشی‌های هوشمند جدید غرق شده‌اند، ما با سیلی از اخبار مربوط به شرکت‌های شیائومی، سامسونگ و اپل مواجه هستیم که در خصوص فناوری‌های جدید در دوربین، نمایشگر، باتری یا پردازنده گوشی‌های جدیدشان صحبت می‌کند. اما یادمان رفته که روزی با گوشی های قدیمی و نوستالژی چقدر ساده و بی دغدغه به همه نیازهای روزانه خود...

این روزها علاقه‌مندان به دنیای فناوری در دنیای گوشی‌های هوشمند جدید غرق شده‌اند، ما با سیلی از اخبار مربوط به شرکت‌های شیائومی، سامسونگ و اپل مواجه هستیم که در خصوص فناوری‌های جدید در دوربین، نمایشگر، باتری یا پردازنده گوشی‌های جدیدشان صحبت می‌کند. اما یادمان رفته که روزی با گوشی های قدیمی و نوستالژی چقدر ساده و بی دغدغه به همه نیازهای روزانه خود می‌رسیدیم.

زمانی که فناوری تغییر می‌کند، انسان‌ها نیز تغییر می‌کنند، نمی‌دانم در این سال‌ها فناوری بیشتر انسان‌ها را تغییر داده یا انسان‌ها فناوری را، اما با اطمینان می‌توان گفت انسان‌ها و فناوری‌های مورد استفاده ما، نسبت به سال‌های قبل تغییرات بسیار شگرفی پیدا کردند. امروزه بسیاری از ماها دیگر به گوشی با دوربین کمتر از 64 مگاپیکسل، صفحه سوپرآمولد، باتری 5 هزار میلی‌آمپری و پردازنده 8 نانومتری راضی نمی‌شویم. حتی در صورت خرید یک گوشی با تمامی این موارد باز هم ناراضی خواهیم بود.

اما تا حدود 15 سال پیش، زندگی بسیار ساده‌تر بود، گوشی‌های ساده با امکانات اولیه تمامی نیازهای ما را برآورده می‌کردند و انسان‌ها در آن زمان راضی‌تر و شادتر بودند. گوشی‌هایی مانند نوکیا 1100 که تنها کارش برقراری تماس و ارسال پیامک بود، به نحو احسنت همین دو وظیفه‌اش را انجام می‌داد و تازه ما از داشتن بازی اسنیک به عنوان یک آپشن هیجان انگیز در این گوشی خوشحال بودیم.

روزهای کارکردن با نوکیا 1100، نوکیا 6600، N95 ،N73، سامسونگ e250 و سونی‌اریکسون W550 روزهای بسیار خوبی بودند که بسیار زود گذشتند، یادآوری آن زمان و دنیای جذاب گوشی‌های سری نوکیا، سامسونگ و سونی‌اریکسون قطعا برای همه ما نوستالژی و خاطره‌انگیز خواهد بود.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ

به همین دلیل می‌خواهیم در این مقاله کمی خاطره‌بازی کنیم و به حدود 15 سال پیش برویم، به آن زمان که نوکیا در بازار تلفن همراه پادشاهی می‌کرد و شاید سامسونگ حتی فکرش را نمی‌کرد که روزی فروش گوشی‌هایش صد‌ها برابر بیشتر از نوکیا شود. بنابراین با معرفی محبوب‌ترین و خاطره‌انگیز‌ترین گوشی‌های قدیمی و نوستالژی همراه آی‌تی‌رسان باشید:

معرفی نوستالژیک‌ترین گوشی‌های بازار ایران

نوکیا 1100

گوشی 86 گرمی نوکیا که مانند سنگ سخت بود، اولین بار در سال 2003 معرفی شد، دفترچه تلفن این گوشی تنها فضای ذخیره‌سازی 50 مخاطب را داشت و تاریخچه تماس‌ها تنها 10 تماس موفق، 10 تماس ناموفق و 10 تماس گرفته شده اخیر را ذخیره می‌کرد. در گوشی نوستالژی نوکیا 1100 برنامه‌‎هایی مانند ماشین حساب، ساعت و بازی‌های اسنیک و اسپیس ایمپکت به صورت پیشفرض قابل استفاده بود و یک چراغ قوه بسیار مشهور و کارآمد داشت. باتری این گوشی با ظرفیت 850 میلی‌آمپرساعت تا چندین روز شما را همراهی می‌کرد.

معرفی نوستالژیک‌ترین گوشی‌های بازار ایراننوکیا 6600

واقعا لقب پادشاه برازنده نوکیا 6600 است، این گوشی در زمان خود مشخصاتی را ارائه می‌داد که در بسیاری از مدل‌های بازار وجود نداشت و به همین دلیل از نوکیا 6600 به عنوان یکی از برجسته‌ترین مدل‌های نوکیا یاد می‌شود. این گوشی در میان 10 مدل پرفروش‌ تاریخ نیز قرار دارد و این خود نشان از محبوبیت نوکیا 6600 است.

از مشخصات این مدل می‌توان به صفحه TFT با 65 هزار رنگ، جویستیک 5 جهته، دفتر تلفن بی‌نهایت، حافظه داخلی 6 مگابایت، دوربین VGA، بلوتوث، مادون قرمز و سیستم عامل سیمبین اشاره کرد.

معرفی نوستالژیک‌ترین گوشی‌های بازار ایرانسونی اریکسون K750

آن روزها در کنار نوکیا، سونی اریکسون با تمرکز بر قدرت موسیقی گوشی‌های خود و عرضه هندزفری‌های بسیار با کیفیت و سه‌بعدی درون جعبه گوشی به دنبال جذب مشتریان نوکیا بود. سونی اریکسون K750 یکی از گوشی های قدیمی و نوستالژی برای کاربران ایرانی نیز با همین استراتژی یعنی قدرت موسیقی بالا و هندزفری با کیفیت روانه بازار شد و توانست در فروش هم مدل موفقی باشد.

از امکانات این مدل می‌توان به صفحه TFT با 256 هزار رنگ، 38 مگابایت حافظه داخلی، اسلات کارت حافظه تا 2 گیگابایت، دوربین اصلی 2 مگاپیکسلی، ویرایشگر موسیقی، بلوتوث، مادون قرمز، رادیو و باتری 900 میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد. مدل سونی اریکسون W810 نیز از گوشی های قدیمی و نوستالژی در همین رده محسوب می‌شود.

معرفی نوستالژیک‌ترین گوشی‌های بازار ایراننوکیا 3250

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی های نوستالژی و قدیمی نوکیا، طراحی متنوع و غیر تکراری آن‌ها بود. نوکیا 3250 از مدل‌هایی بود که واقعا انقلابی در طراحی گوشی‌های همراه ایجاد کرد. تلفن همراهی با بدنه چرخان یک ایده بسیار جذاب و متفاوت بود که طرفداران زیادی هم پیدا کرد.

در عین طراحی خاص این مدل، مشخصات خوبی مانند صفحه نمایش رنگی با امکان دانلود والپیپیر، دفترچه تلفن نامحدود، 64 مگابایت حافظه داخلی و 10 مگابایت رم، پشتیبانی از اینترنت اج، بلوتوث، رادیو، دوربین 2 مگاپیکسلی و سیستم عامل سیمبین نیز باعث افزایش مشتریان این مدل شده بود.

معرفی نوستالژیک‌ترین گوشی‌های بازار ایرانسونی اریکسون W550

سونی اریکسون W550 از سری واکمن، یک ابزار تخصصی گوشی دادن به موسیقی بود، به طور کلی سری واکمن سونی اریکسون دارای یک برنامه اختصاصی برای گوش دادن به موسیقی، هندزفری‌های سه‌بعدی و دکمه اختصاصی بودند.

مدل W550 امکانات بسیار خوبی داشت، البته طراحی این مدل نیز خاص بود، زیرا کیبورد با چرخش 180 درجه‌ای باز می‌شد و در این هنگام نور پس‌زمینه کیبورد نیز روشن می‌شد. بازی جنگ کرم‌ها در W550 از جذاب‌ترین بازی‌های آن دوران بود.

از امکانات این گوشی نوستالژی و قدیمی می‌توان به دفترچه تلفن با ظرفیت 1000 مخاطب، نمایشگر رنگی با پشتیبانی 256 هزار رنگ، حافظه داخلی 256 مگابایت، دوربین 1.3 مگاپیکسلی، رادیو، مادون قرمز، بلوتوث و باتری 900 میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد.

معرفی نوستالژیک‌ترین گوشی‌های بازار ایراننوکیا N73

دوربین نوکیا N73 تحولی را در دنیای دوربین تلفن‌های همراه ایجاد کرد. سنسور بزرگ دوربین N73 در پشت گوشی بسیاری را شیفته خودش کرد، این دوربین 3.2 مگاپیکسلی با لنز کارل زایس و فوکوس اتوماتیک، تصاویر بسیار با کیفیتی می‌گرفت، همچنین دوربین دوم این مدل نیز کیفیت VGA داشت و نوکیا N73 از اولین مدل‌های بازار با دوربین سلفی بود.

از دیگر امکانات N73 می‌توان به نمایشگر TFT با 256 هزار رنگ، اسپیکرهای استریو، 42 مگابایت رم، سیستم عامل سیمبین 9.1، رادیو، بلوتوث، پشتیبانی از 3G، ویرایش فیلم و ویدیو و باتری 1100 میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد.

معرفی نوستالژیک‌ترین گوشی‌های بازار ایرانسامسونگ E250

فکر می‌کنم همه زمانی را که تعداد زیادی از مردم کشور تلفن همراه کشویی سامسونگ E250 را در اختیار داشتند، به یاد داریم. گوشی کشویی سامسونگ E250 به دلیل وزن سبک، طراحی کشویی خوش دست و امکانات اولیه مناسب، به سرعت در میان مردم محبوب شد.

این گوشی 80 گرمی به صفحه TFT با 65 هزار رنگ، حافظه داخلی 10 مگابایت، دفترچه تلفن تا 1000 مخاطب، دوربین VGA و باتری 750 میلی‌آمپرساعتی مجهز بود. سامسونگ E250 قطعا یک گوشی نوسالژی، خاطره‌انگیز و قدیمی برای جوانان امروزی است.

معرفی نوستالژیک‌ترین گوشی‌های بازار ایراننوکیا N95

گوشی نوکیا N95 حکم پرچمداران قدرتمند و پر از امکانات آن زمان را داشت. این گوشی با چندین قابلیت مختلف مانند نمایشگر بزرگ 2.8 اینچی، نمایشگر با 16 میلیون رنگ، حافظه داخلی 8 گیگابایت، پشتیبانی از بلوتوث، اینترنت اج، 3G، وای‌فای، مادون قرمز، جی‌پی‌اس، دوربین اصلی 5 مگاپیکسل، دوربین سلفی VGA، پردازنده ARM 11، تراشه گرافیکی سه‌بعدی و باتری 1200 میلی‌آمپرساعتی، یک گوشی قدرتمند، متفاوت و خواستنی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش