ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه مراودات اقتصادی ایران و ایرلند وجود دارد


ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه مراودات اقتصادی ایران و ایرلند وجود دارد

تهران- ایرنا- رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند گفت: ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه و تقویت مراودات اقتصادی فیمابین وجود دارد معتقدیم با تشویق تجار و بازرگانان دو کشور می‌توان در زمینه‌های صنایع غذایی، کشاورزی این سطح از مناسبات را بیش از پیش گسترش داد.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، اقبال شاکری با "کاتال کرو" رییس گروه دوستی پارلمانی ایرلند و ایران، در نشست مجازی (وبینار) با اشاره به روابط دیرینه و دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و ایرلند گفت: دوستی دو کشور از سابقه طولانی برخوردار است که پشتوانه محکمی برای تقویت مناسبات در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین است.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ایرلند در ادامه با تاکید بر نقش پارلمان‌ها و گروه‌های دوستی پارلمانی در تحکیم روابط دوستانه و تسریع همکاری‌های فیمابین افزود: در حال حاضر با وجود محدودیت‌های کرونایی، برگزاری نشست‌های مجازی دو و چندجانبه پارلمانی با هدف حل و فصل مسائل موجود و همچنین رفع موانع احتمالی در مسیر تقویت و تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شاکری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کاهش سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور بیان کرد: ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه و تقویت مراودات اقتصادی فیمابین وجود دارد. معتقدیم با تشویق تجار و بازرگانان دو کشور می‌توان در زمینه‌های صنایع غذایی، کشاورزی، دارو و فناوری اطلاعات این سطح از مناسبات را بیش از پیش گسترش داد.

وی همچنین بر اراده و همکاری دولت ایرلند در بازگشایی سفارت این کشور در تهران و تأثیر مثبت آن بر افزایش روند روابط دوجانبه ابراز امیدواری کرد.

شاکری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سیاست‌های یکجانبه گرایانه دولت آمریکا گفت: متأسفانه آمریکا یکجانبه‌گرایی را پیشه خود قرار داده و این روند به ضرر صلح و ثبات در مناطق مختلف جهان است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید بر چندجانبه‌گرایی و پایبندی به تعهدات بین‌المللی بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ین دیدار همچنین از نقش فعال و سازنده ایرلند در شورای امنیت ملل متحد و همچنین از مواضع این کشور در قبال مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد.

کاتال کرو رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست بر آمادگی پارلمان این کشور نسبت به ارتقای همکاری‌های فیمابین و تداوم گفت وگو میان نمایندگان مجالس دو کشور تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: امیدواریم بازگشایی سفارت ایرلند در تهران بتواند بر تقویت مناسبات فیمابین کمک کند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایرلند و ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت این کشور در دفاع از مردم فلسطین تصریح کرد: مواضع ایرلند حمایت از حقوق ملت فلسطین است و ما حملات رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس را محکوم می‌کنیم.

کاتال کرو بر ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه فرهنگی، علمی و دانشگاهی تاکید کرد و افزود: با توجه به سطح بالای علمی دانشگاه‌های ایران، ما از تقویت و تحکیم همکاری‌های پژوهش محور، تحقیقاتی و فناوری استقبال می‌کنیم.

در این نشست مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و از اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ایرلند حضور داشت و با همتایان خود درخصوص مسائل علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و همچنین تقویت ارتباطات پارلمانی فیمابین گفت وگو و تبادل نظر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس