جشنواره مجازی «دانش‌آموز و ترافیک»


جشنواره مجازی «دانش‌آموز و ترافیک»

کوچه‌ها تا قبل از توسعه و ساخت آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی متعدد در محله‌ها، مهم‌ترین پاتوق بچه‌ها در فصل تابستان بود.

کوچه‌ها تا قبل از توسعه و ساخت آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی متعدد در محله‌ها، مهم‌ترین پاتوق بچه‌ها در فصل تابستان بود.
آنها صبح تا عصر در کوچه‌ها گرد هم آمده و با بازی‌های مختلف خودشان را سرگرم می‌کردند. البته این بازی‌ها فقط جنبه سرگرمی نداشت و کودکان زندگی را تمرین می‌کردند و یاد می‌گرفتند با همدلی و اتحاد کارهای بزرگی انجام دهند. آنها در این بازی‌ها یاد می‌گرفتند که چطور از عهده مشکلات بر آیند و رفتارهای درست با اطرافیان را تمرین می‌کردند. حالا که محله‌ها برای کودکان به دلایلی از جمله‌ تردد زیاد موتورسیکلت‌ها و خودروها خطرآفرین شده و همسایه‌ها نیز ارتباط کمتری با یکدیگر دارند، بیشترین وقت بچه‌ها در فضاهای مجازی تلف می‌شود و در حقیقت می‌توان گفت به پاتوق اصلی آنها تبدیل شده است. کارشناسان و روان‌شناسان بارها درباره خطرات حضور زیاد کودکان در این فضا هشدار داده و خانواده‌ها از آن باخبرند. بنابراین باید کودکان را به استفاده بهینه از فضای مجازی ترغیب کرد.

مسئولان شهرداری منطقه ۱۷ هم با برگزاری جشنواره مجازی «دانش‌آموز و ترافیک» در تلاشند تا فرهنگ ترافیک کودکان را با مشارکت دادن آنها در این حوزه ارتقا دهند.
احترام به حقوق عابران پیاده، استفاده از حمل‌ونقل عمومی و دوچرخه، همچنین فرهنگسازی درخصوص احترام موتورسواران به قوانین از آموزش‌هایی است که در این محیط مجازی ارائه می‌شود و بچه‌ها می‌توانند برای ثبت‌نام و ارسال آثار خود در قالب نقاشی و عکس و فیلم با تلفن همراه به پایگاه اینترنتی traffic‌ـ festival.ir یا شماره واتساپ ۰۹۰۲۷۷۷۷۰۰۱ و ۰۹۰۵۷۵۶۲۹۳۳ مراجعه کنند.

کد خبر 617151

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر