خطر سیل و صاعقه طی امروز و فردا/ احتمال بارش بالای 60 میلیمتر در گیلان


خطر سیل و صاعقه طی امروز و فردا/ احتمال بارش بالای 60 میلیمتر در گیلان

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، رعد و برق، بارش شدید باران و جاری شدن روان آب، بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها و رانش زمین را از جمله پدیده های پیش بینی شده دانست و اظهار کرد: بارندگی های شدید از عصر امروز آغاز می شود و تا فردا ادامه دارد لذا همه شهرستان های گیلان درگیر خواهند شد.

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی از سوی سازمان مدیریت بحران و اداره کل هواشناسی استان گیلان مبنی بر وقوع بارندگی شدید، اظهار کرد: با توجه به وقوع بارش های شدید در دنیا و درگیری کشورهای همسایه با آبگرفتگی و سیلاب، احتمال خطر برای منطقه ما نیز وجود دارد.

وی از آماده باش کلیه فرمانداران و دستگاه های خدمت رسان استان گیلان طی امروز و فردا خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر صدور اطلاعیه های آماده باش مدیریت بحران استان، از طریق رسانه های جمعی و فضای مجازی به مردم اطلاع رسانی کردیم که نکات ایمنی را جدی بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، با بیان اینکه احتمال بارندگی شدید بالای ۶۰ میلیمتر وجود دارد، گفت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مانع از تردد گردشگران در مناطق مختلف استان شدیم. همچنین مردم از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها پرهیز کنند.

مرادی، یکی از مخاطرات مهم برای استان گیلان را صاعقه دانست و عنوان کرد: طی ماه های گذشته علیرغم اطلاع رسانی های مدیریت بحران و هواشناسی، شاهد سوختگی و برق گرفتگی ناشی از صاعقه بودیم لذا مردم در زمان وزش باد شدید و بارندگی به نکات ایمنی توجه کنند و از تلفن همراه در فضاهای باز همچون مراتع و شالیزارها استفاده نکنند و لباس و کفش غیر رسانا داشته باشند.

وی در ادامه از کشاورزان خواست دریچه های مزارع خود را جهت انتقال آب باز کنند و متذکر شد: در فصل برنجکاری قرار داریم و ماندگاری آب باران در مزارع ایجاد خسارت می کند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه سال گذشته ۴۵ هزار مشترک بیمه کشاورزی و امسال ۶۷ هزار مشترک داریم، تصریح کرد: شاهد استقبال مردم از بیمه کشاورزی هستیم و امیدواریم طی سال های آتی کلیه کشاورزان بیمه شوند.

وی از حذف ۹ درصد ارزش افزوده بیمه کشاورزی خبر داد و گفت: با پیگیری های استاندار گیلان در راس ستاد مدیریت بحران استان، شاهد این کاهش هزینه بیمه برای کشاورزان هستیم.

مرادی، رعد و برق، بارش شدید باران و جاری شدن روان آب، بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها و رانش زمین را از جمله پدیده های پیش بینی شده دانست و اظهار کرد: بارندگی های شدید از عصر امروز آغاز می شود و تا فردا ادامه دارد لذا همه شهرستان های گیلان درگیر خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از مردم خواست از رودخانه هایی که سابقه سیل دارند فاصله بگیرند و اضافه کرد: بارش باران کمبود آب شرب و کشاورزی استان را جبران می کند؛ البته در حال حاضر در بخش کشاورزی به آب نیاز نداریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد