کم‌کاری‌ها در تامین خودروی نردبان آتش نشانی بجنورد پیگیری قضایی می‌شود


کم‌کاری‌ها در تامین خودروی نردبان آتش نشانی بجنورد پیگیری قضایی می‌شود

بجنورد-ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: کم‌کاری‌های احتمالی برای تامین خودروی نربان آتش نشانی مرکز استان در هر سطح مدیریت افراد، پیگیری قضایی و با آنان برخورد می‌شود.

حجت الاسلام اسدالله جعفری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس اعلام مسوولان در آتش نشانی مرکز استان، مسوولان کشوری در سفر به استان وعده هایی برای تامین خوروی نردبان داده اند اما این امر هنوز محقق نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون برای فردی در زمینه تامین خودروی نردبان آتش نشانی، اعلام جرم شده است یا نه خاطرنشان کرد: هنوز برای فردی، اعلام جرم نشده است، به هر حال تامین این تجهیزات در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال هم مطرح شده است و ما هم به آن ورود پیدا کرده ایم.

حجت الاسلام جعفری تصرح کرد: تامین این دستگاه، جزو حقوق مرم است و پای جان شهرندان در میان است از این رو دادگستری در جایگاه نظارتی خود از دستگاه های مربوط مطالبه تامین آن را دارد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در صورتی که دستگاه ها به وظیفه شان در این باره عمل نکنند پیگیری لازم انجام می شود.

وعده های بی عمل

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد هم در این باره گفت: دستگاه قضا در استان به موضوع تامین خودروی نردبان آتش نشانی ورود داشته و در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال، رییس کل دادگستری استان دادستان بجنورد را هم در این باره مکلف به پیگیری کرده است.

مجید گریوانی درباره وعده های بر زمین مانده در زمینه تامین این دستگاه اظهار داشت: تامین خودروی نردبان آتش نشانی در سفر دکتر نیکزاد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و نیز سفر دکتر جمالی نژاد، معاون وزیر کشور به استان مصوب شد اما محقق نشده است.

وی افزود: شهرداری بجنورد اعتبار لازم برای تامین این دستگاه را ندارد و اعتبارات استان به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز نیست بر این اساس پیگیر هستیم تا از محل منابع ملی برای تامین این خودرو اقدام شود.

نردبان کوتاه آتش نشانی بجنورد

گریوانی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر بلندمرتبه سازی در شهر بجنورد بسیار زیاد شده است اما تجهیزات ما برای اطفای حریق، تنها برای ساختمان های ۲ طبقه پاسخگو است.

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد تصریح کرد: به علت نبود خودروی نردبان، آتش نشانان ما امکان ورود مناسب به ساختمان ها ندارند، بعضا به ناچار از راه پله ها برای ورود به ساختمان اقدام می کنند که این امر مهار حادثه ها و امدادرسانی به سختی و با خطر انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال اخیر، سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای خرید خودروهای نردبان و بالابرهای هیدرولیکی آتش نشانی اختصاص می یابد اما این اعتبار محقق نشده است و در سال گذشته هم ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در قانون بودجه برای این امر پیش بینی شد اما با توجه به اینکه این اعتبار از طریق انتشار اوراق مالی اسلامی باید تامین می شد، اجرایی نشد.

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد افزود: در قانون بودجه امسال هم این اعتبار پیش بینی شده است اما با توجه به اینکه این منابع باید از محل انتشار اوراق تامین شود به تامین این اعتبار خوش بین نیستم.

بر اساس این گزارش، بجنورد از معدود مراکز استان کشور است که خودرو نردبان آتش نشانی ندارد.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی