مراجعین کرونایی به بیمارستان‌ نوشهر طی دو هفته پنج برابر شد


مراجعین کرونایی به بیمارستان‌ نوشهر طی دو هفته پنج برابر شد

نوشهر - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر با ابراز نگرانی از روند رو به رشد آمار مبتلایان به بیماری کووید 19 در این شهرستان از افزایش پنج برابری تعداد مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان شهید بهشتی نسبت به 2 هفته گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا ، دکتر سید رحیم سیدپور روز چهارشنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان گفت : روزانه بطور متوسط ۱۲۵ نفر بیمار مشکوک کرونایی به بیمارستان شهید بهشتی مراجعه می کنند ، این در حالی است ۲ هفته قبل تعداد مراجعین دارای علائم بیماری کرونا تنها ۲۵ نفر بود.

وی افزود : روزانه ۱۰ درصد از مجموع ۱۲۵ بیمار دارای علائم کرونا هم در بیمارستان بستری می شوند و ۲۰ درصد نیز پس از تزریق داروی ضد کرونا به صورت چند ساعته بستری و سپس مرخص می شوند.

مدیر شبکه بهداشت نوشهر روند افزایشی آمار بیماران کرونایی در این شهرستان را بسیار نگران کننده ت وصیف کرد و گفت : در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در تنها بیمارستان شهرستان ۴۵ نفر است که از این تعداد ۱۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی همچنین از افزایش ۲ برابری تعداد تخت های در نظر گرفته برای بستری بیماران کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر خبر داد و اظهار داشت : در حال حاضر تعداد تخت های پیش بینی شده برای بیماران کووید ۱۹ در این بیمارستان به ۶۵ دستگاه رسید.

او افزود : با وجود خدمات درمانی ارائه شده به بیماران کرونایی ظرفیت درمانی شهرستان محدود است و در صورت تدوام افزایش بیماران کرونایی در آینده دچار محدودیت در ارائه خدمات درمانی خواهیم شد.

سیدپور با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در شهرستان هم گفت: در حال حاضر ۱۷ هزار و ۴۱۸ نفر دز اول واکسن کرونا و پنج هزار نفر نیز دز دوم واکسن کرونا را در نوشهر دریافت کردند.

فرماندار نوشهر نیز در این جلسه با اشاره به روند رو به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید- ۱۹ ،گفت : با مردمی کردن اجرای طرح های مبارزه با کرونا علاوه بر افزایش درصد رعایت پروتکل ها بهداشتی شاهد اجرا بهتر و کارآمد طرح در سطح شهرستان خواهیم بود.

سعید یزدانی بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به ویژه در بخش کجور تاکید کرد و افزود : بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در نوشهر به ۸۸ درصد افزایش یافت و وضعیت این شهرستان با تلاش مسئولان و همراهی مردم در جایگاه سوم قرار گرفت.

وی از مسئولان متولی امر خواست با جدیت با نقض کنندگان مصوبات ستاد کرونا برخورد و در صورت هرگونه مشاهد تخلف واحد صنفی را پلمب کنند.

فرماندار نوشهر با اشاره به قدرت سریع انتقال نوع جدید ویروس کووید ۱۹ اظهار داشت : امروز هرنوع حضور در تجمع ها از جمله عروسی ها و عزاداری ها غیر قانونی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...