برخی از بقاع متبرکه کار فرهنگی برای زائر انجام نمی دهند


 برخی از بقاع متبرکه کار فرهنگی برای زائر انجام نمی دهند

حجت الاسلام وحدانی فر با بیان اینکه برخی از بقاع متبرکه با وجود توان مالی امام جماعت ندارند و کار فرهنگی برای زائر انجام نمی دهند، گفت: اداره اوقاف توجهی به این مسئله مطلقا ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «علی وحدانی فر» امروز (۶ مرداد ماه) در همایش استانی «امور فرهنگی و وقف» استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه برگزار شد، گفت: فرهنگ خمس و وقف در جامعه نهادینه نشده و برای تقویت فرهنگ جامعه دینی نیاز به برنامه ریزی طولانی مدت و نه کوتاه مدت است.

امام جمعه دهدشت افزود: نگاه به وقف در استان ما به ساختمان سازی محدود شده و امورات فرهنگی آن طور که باید مورد توجه نیست.
وی با بیان اینکه برخی از بقاع متبرکه با وجود توان مالی امام جماعت ندارند و کار فرهنگی برای زائر انجام نمی دهند، گفت: اداره اوقاف توجهی به این مسئله مطلقا ندارد.
وحدانی فر با اشاره به اینکه هیئت امنای امامزادگان از روحانی محروم هستند، ادامه داد: در مساجد هم امام جماعت را به پیش نماز تبدیل کرده و اجازه برنامه ریزی و اعلام نظر به امام جماعت داده نمی شود، این در حالی است که باید فضای بقاع متبرکه فضای فعالیت فرهنگی باشد.
وی ضمن تاکید بر اینکه کار فرهنگی در اوقاف و امور خیریه استان تعطیل است، یادآور شد: نسبت به رفع مهجوریت قرآن که دغدغه مقام معظم رهبری و یکی از رسالت های اوقاف در تربیت ۱۰ میلبیون حافظ قرآن تعیین شده است اقدامی صورت نمی گیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اتخاذ رویکرد جوان گرایی در هیئت امنای مساجد کهگیلویه گفت: متاسفانه این کار مورد اعتراض اعضای مسن سابق قرار گرفته و اجازه خلاقیت به جوانان داده نمی شود.
وی همچنین از بلاتکلیفی انتصاب ائمه جماعت مساجد گلایه کرد و افزود: معلوم نیست متولی انتصاب امام جماعت اوقاف، سازمان تبلیغات، امام جمعه یا توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد انجام می شود؟ این مسئله باید روشن شود.

وحدانی فر گفت: مسجد یک پایگاه دینی و معنوی است با وجود اینکه ۲۴ نهاد در ارتباط با مساجد مسئولیت دارند، اما می بینیم هیچ نهادی کاری انجام نمی دهد.

 برخی از بقاع متبرکه کار فرهنگی برای زائر انجام نمی دهند

 برخی از بقاع متبرکه کار فرهنگی برای زائر انجام نمی دهند

 برخی از بقاع متبرکه کار فرهنگی برای زائر انجام نمی دهند

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...